אלקין נואם בכנס. היום
אלקין נואם בכנס. היוםצילום: דוברות

שר ירושלים ומורשת זאב אלקין השיק הבוקר (שני) במסגרת ציון 50 שנה לאיחוד ירושלים את התכנית הלאומית להגנה על מעמדה הבינלאומי של ירושלים.

התכנית באה כמענה להתקפות החוזרות ונשנות שמנסות בכל הכוח לעוות את ההיסטוריה, להחליש את מעמדה של ירושלים כבירת ישראל ולנתק את הקשר ההיסטורי בין ירושלים לעם ישראל.

משרד ירושלים ומורשת הגיע לכלל הבנה שרק היכרות מקרוב יכולה להביא לשינוי תפיסה משמעותי ולכן במסגרת התכנית להגנה על מעמדה של ירושלים מארגן משרד ירושלים ומורשת מספר משלחות של משפיענים, עיתונאים מכל העולם, זמרים מפורסמים ועוד שיבואו להכיר את ירושלים בדרך בלתי אמצעית.

בנוסף למשלחות במסגרת התכנית אנחנו עובדים גם על מספר כנסים גדולים שיתקיימו השנה בירושלים שכנס התקשורת הוא הראשון שבהם. משרד ירושלים ומורשת עובד בימים אלה על כנס משפטנים גדול מכל העולם שיעסוק בגישות למעמדה של ירושלים במשפט הבינלאומי ובהמשך השנה אנחנו מקווים שנצליח לקיים יחד עם הכנסת כנס גדול של ראשי אגודת ידידות פרלמנטריות עם ישראל בירושלים ולמסד כנס ירושלים מדעי קבוע לחקר הארכיאולוגיה וההסטוריה של ירושלים.

במסגרת התכנית החליט משרד ירושלים ומורשת גם על מיסוד קבוע של הענקת אותות הוקרה ל"מגני ירושלים" שיבחרו על ידי ועדה בראשות מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת רן ישי וחברים בה גם יו"ר הסוכנות נתן שרנסקי, נשיא האוניברסיטה העברית פרופסור מנחם בן ששון, נשיאת קרן ירושלים יוהנה ארביב, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ועוד.

את "מגן ירושלים" יקבלו 12 אישים מכל העולם, יהודים ושאינם יהודים, שתרמו תרומה משמעותית ויחודית להגנה על מעמדה הבינלאומי של ירושלים וסייעו במאבק כנגד סילוף ההיסטוריה. טקס חלוקת המגנים מתוכנן להתקיים ביום ירושלים הקרוב.

השר זאב אלקין אמר בנאום הפותח של הכנס, "בימים אלה ירושלים עיר הקודש נמצאת בעין הסערה תחת מתקפה חסרת תקדים הנובעת מרשעות ובורות בניסיון נואל והזוי לשכתב מחדש את ההיסטוריה שלה ולמחוק את זיקתה העמוקה להסטוריה בת אלפי השנים של העם היהודי."

עוד הוסיף השר אלקין בנאומו, "ההחלטות האחרונות של אירגון אונסק"ו, שאמור היה לשמש כבמה מכובדת לשיתוף פעולה לבני העמים השונים ובני הדתות השונות לשימור ופיתוח של נכסי צאן ברזל של ההסטוריה והתרבות האנושית, החלטות שמוחקות אלפי שנים מההסטוריה של ירושלים ומציגות אותה כעיר קדושה לאיסלאם ולאומה הערבית בלבד, החלטות אלה ירשמו לדראון עולם בהסטוריה של נקודות השפל של המוסדות הבינלאומיים".

בכנס משתתפים למעלה מ-200 עיתונאים זרים, כ 140 עיתונאים שהגיעו לישראל במיוחד לכנס וכמה עשרות עיתונאים זרים שעובדים בישראל עבור כלי תקשורת מרכזיים. העיתונאים לנים במלון לאונרדו שנמצא בדיוק על התפר בין מזרח ומערב העיר והעיתונאים יזכו לסיורים רבים בעיר העתיקה, עיר דוד, הר הזיתים ועוד.