מים ביאליק
מים ביאליקצילום: רויטרס

השחקנית היהודית-אמריקנית הנודעת מים ביאליק כתבה מאמר שפורסם בסוף השבוע בניו יורק טיימס, תחת הכותרת "להיות פמיניסטית בעולם של הארווי ויינשטיין".

הכותרת מתייחסת למפיק-העל, גם הוא יהודי, אשר מואשם ע"י יותר מ-30 נשים בהטרדה, מעשים מגונים ואף אונס.

בין היתר, כתבה השחקנית דברים שהכעיסו פמיניסטיות אחרות: "כשחקנית בת 41, אני עדיין מקבלת החלטות מדי יום שאני רואה בהן החלטות חכמות, אשר מגינות עלי... אני מתלבשת בצניעות. אני לא מתנהגת בצורה פלרטטנית עם גברים, כמדיניות".

לכאורה דברים פשוטים ונכוחים, אך כידוע – הפמיניסטיות מחונכות כי צניעות נשית היא כניעה וכל דיבור עליה הוא בגידה במאבק של השבט הנשי לשחרורו. כצפוי, ביאליק חטפה אש בטוויטר, מנשים שטענו שהיא "מאשימה את הקורבנות".

ביאליק השיבה שהדברים שאמרה לגבי אופן ההישרדות שלה בהוליווד הוצאו מהקשרם ע"י חלק מהמגיבים, באופן שממנו עולה שהיא מאשימה את הקורבנות. היא הסבירה שהיא מתכוונת לשדר ב"פייסבוק לייב" ממערכת הניו יורק טיימס היום (שני), וכי תשמח לקיים דיון פומבי בנושא במסגרת השידור.

מלבד היותה שחקנית, ביאליק היא בעלת תואר דוקטור במדעי המוח. היא ידועה בעיקר בזכות תפקידיה כבלוסום רוסו, בקומדיית המצבים "בלוסום" ששודרה ברשת NBC בתחילת שנות ה-90, וכאיימי פארה פאולר, בקומדיית המצבים "המפץ הגדול", תפקיד בגינו הייתה מועמדת לפרס אמי בשנים 2012, 2013 ו-2014.