נדב איל
נדב אילצילום: ערוץ 10

אז נדב איל, המומחה של ערוץ 10 למשברים בינלאומיים, מציג לצופיו שוב את אימת המדינה הרב לאומית.

הוא מביא לנו, הצופים התמימים, שוב את התיעוד המצולם של מסעו במה שנותר מיגוסלביה, המדינה שמאבקים בין הלאומים שבה הובילו למעשי טבח נוראיים. את זה עושה נדב איל כי הוא רוצה להזהיר אותנו מלהפוך חלילה למדינה רב לאומית. לא צריך לנחש זאת מרמזים מסובכים ומתוחכמים.

הוא אומר זאת בגלוי ובפירוש כבר בפרומו לסרט שלו – לפני שאתם מצדדים בהפיכתה של ישראל למדינה רב לאומית כדאי שנדע מה המשמעות של זה, כך הוא אומר, ומיד מציג בפני הצופים המבוהלים קני רובים יורקי אש ומוות, מחסנים מזוויעים של גופות הנרצחים ובית ספר נטוש רק משום שהורי הילדים, כך מסביר לנו נדב איל, פשוט נהרגו.

אם נרצה לומר את זה ללא כיבוס המילים המיופיף וללא הנימה האקדמית המלומדת ויפת הבלורית של מר איל, אז כך: נדב, מבין שרעיון שתי המדינות לא מי יודע מה מסתמן כסיפור הצלחה והעם בישראל לא מתלהב ממנו במיוחד, אז הוא מבהיל אותנו ממה שעלול לקרות לנו אם חלילה ניסוג מרעיונות השמאל ונבחר בדרך אחרת, זו שככל הנראה הרוב בישראל דוגל בה, כך לפחות מלמדות תוצאות הבחירות.

את כל איומי הבלהה הללו מרעיף עלינו נדב, המומחה לבית איל, בעזרת ערוצו, ערוץ 10, במסגרת חדשותית טהורה, הוא הרי איש חדשות, לא איזה קולנוען שמנפיץ סיפורי בדים, ואם אדם כמוהו אומר משהו הוא בטח יודע. לכן את האיומים היגוסלביים הללו הציגו בארבעה פרקים במסגרת החדשות של הערוץ, ואם מישהו פספס חלילה אז ממש למענו ריכזו אנשי ערוץ 10 את כל הפרקים לסרט אחד של חדשות צרופות ונטולות פוליטיקה ואג'נדה, כמובן.

אבל אולי החיים בעולם שלנו קצת יותר מורכבים מהצדק השמאלי הבלתי נגמר הזה, צדק ששום מציאות מדממת לא מצליחה לנצח אותו?

בהחלט ראוי לדון בהשלכות של כל מהלך מדיני ולהציג בפני קובעי המדיניות ובפני העם אזהרות, התראות וניתוח תקדימים מהעולם, אבל למה לא מצא ערוץ 10 לנכון, לפחות למען ההגינות, להראות לצופיו גם מציאות מעט אחרת, כזו שלא צריך לטוס אליה במטוס, כזו שנמצאת ממש כאן מעבר לפינה? אולי ממדי ענק של הרג, הרס וטרור נוצרו כאן דווקא כשהיה מי שהתחיל לדבר על הפרדה ועל מדינה פלשתינית? למה נדב איל לא מצא לנכון להסתובב בכמה מוקדים מאוד מוכרים, כמו כיכר דיזינגוף, צומת סבארו (לשעבר), הדולפינריום, מלון פארק ועוד כמה וכמה מוקדים כאלה שנחרטו לכולנו בדם רק בגלל שמישהו הצליח להבהיל את העם היושב בציון מתרחיש המדינה הדו-לאומית, וסיפר לנו מתוך הגיון צרוף שהפתרון היחיד הוא הקמת מדינת טרור בלב הארץ?

אולי יראה לנו מר איל בשם העיתונות המקצועית גם כמה תזכורות ממראות הילדים המבוהלים בשדרות ובאשקלון מאימת הרקטות? האם יש סיכוי שנראה בחדשות ערוץ 10 איך עלולות להיראות תל אביב ובנותיה אם אותן רקטות יישלחו לעברן מהרי השומרון? ואיך תראה שממת נתב"ג אחרי שרקטה אחת תפגע במסלול צדדי שלו (לא רוצה לחשוב על מעבר לכך)? אולי אפילו יציג נדב איל כמה שאלות בפני נביאי ההפרדה וחוזי קדושת מדינת הטרור וישאל אותם למה כל זה היה מגיע לנו?

האם לא מגיע לנו בשם האיזון הקדוש, או לפחות בשם הארומה העאלק-אקדמית של נדב איל ודומיו בערוץ 10 משהו מכל זה? כנראה שלא.