ד"ר אלן בייקר
ד"ר אלן בייקרדוד הוכברג

השגריר אלן בייקר, מתייחס בצהריים (שלישי) לפוסט בפייסבוק אותו פרסמה מנכ"לית בזק סטלה הנדלר, בו סיפרה כי המועצה לזכויות אדם של האו”ם, מאיימת להכליל את חברת בזק ב'רשימה שחורה' בשל פעילותה בשטחי יהודה ושמרון.

לדברי בייקר, מי שהיה היועץ המשפטי של משרד החוץ וכיום חוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, "הרשימה השחורה היא לא יותר מכלי נשק כלכלי הנועד לקדם את העמדה המשוחדת והצבועה של המועצה".

"המועצה לזכויות אדם מחוסרת כל אמינות והפכה את עצמה לגוף המוקדש ללחימה נגד ישראל. היא איבדה כל יכולת מוסרית כגוף בינלאומי אחראי. לכן כל מה שנעשה על ידי המועצה לזכויות אדם מוכתם בפוליטיזציה ובמניעים עוינים", הוסיף בייקר.

הוא אף הגדיר את מועצת זכויות האדם כ"אויבת של ישראל". "המועצה פועלת בניגוד למטרות העומדות מאחורי עצם קיומה של המועצה ובניגוד לעקרונות של מגילת האו"ם. עצוב שגוף האמור להיות מופקד על זכויות אדם נהפך לגוף הרודף מדינה אחת באובססיביות".

בייקר הביע תקווה כי "מדינות אחראיות לא יתנו יד לרשימה השחורה הזאת ושיראו בה מה שהיא באמת".

בפוסט של הנדלר נכתב, "הנה משהו שמועצת זכויות האדם של האו”ם לא רוצה שתדעו: לאחרונה קיבלנו פניה ממוחמד עלי אלנסור, העוזר המיוחד לנציב זכויות האדם של או”ם. אלנסור הודיע לנו כי בזק צפויה להיכלל ברשימת החברות הישראליות הפועלות בשטחי יהודה ושומרון, וזאת על פי החלטת המועצה מספר 31/36 משנת 2016. הוא ביקש מאיתנו להגיב לממצאים של הועדה לפני שיוחלט האם לכלול אותנו באותה רשימה. עוד הוא ביקש כי נשמר על חסיון ולא נפרסם את תגובתנו ברבים".

מאוחר יותר הוסר הפוסט מעמודה, כנראה בלחץ של משרד החוץ שם סירבו להגיב לנושא.