אל על
אל עלצילום: תומר נויברג. פלאש 90

בבית המשפט המחוזי בלוד הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית על ידי המועצה הישראלית לצרכנות כנגד חברת התעופה אל על.

במסגרת הבקשה נטען כי אל על פגעה באופן מתמשך בצרכנים רבים כשהפרה את הוראות תקנות רישוי שירותי התעופה, תוך גרימת נזק לקהל לקוחותיה אשר חויבו לחינם בדמי ביטול או הסבה של כרטיסי טיסה שלא כחוק.

על פי הנטען, בכל פעם שבה ביקש לקוח לבצע שינוי בתנאי כרטיס הטיסה וחויב בדמי ביטול או שינוי, הרי שחיוב זה על ידי אל על נעשה לכאורה שלא כדין ובניגוד להוראות התקנות.

תקנות שירותי התעופה אוסרות על חברות תעופה המפעילות קווים סדירים לציין תנאים מגבילים על גבי כרטיסי הטיסה אותן הן משווקות, אלא אם ניתן לכך אישור מראש ובכתב על ידי ראש מנהל התעופה האזרחית במשרד התחבורה. במסגרת הבקשה צוין כי בבדיקה שנעשתה מול משרד התחבורה על פי חוק חופש המידע התברר כי מעולם לא ניתן אישור שכזה לחברת אל על.

ג'וש גולדשמיד, מנכ"ל המועצה לצרכנות התייחס לתביעה ואמר כי "המועצה תעמוד על זכויות הצרכנים שנפגעו על ידי אל על, כפי שהיא עומדת על זכויותיהם של צרכנים רבים אשר פונים אליה מדי יום ביומו, ומייצגת אותם מול החברות השונות, גדולות כקטנות, וכן בכנסת, בבתי המשפט ומול הרגולטורים השונים. כארגון הצרכנים היציג במדינת ישראל, המועצה לא תהסס לבחון הגשת תביעות ייצוגיות בכל מקום בו הדבר נדרש וראוי, וכן תמשיך לבחון לבקשת בתי המשפט הסדרי פשרה בתביעות ייצוגיות שונות בכדי לוודא שהינם ראויים ושומרים על זכויות הצרכנים וכן מרתיעים מפני עוולות נוספות".

מאל על נמסר בתגובה: "החברה לומדת את הבקשה ותגיש תגובתה כנדרש".