השר ליברמן מגיע לאתר העבודות להקמת 'עמיחי'אלירן אהרון

השר אביגדור ליברמן ביקר היום (רביעי) באתר העבודות להקמת היישוב 'עמיחי' למפוני עמונה.

ליברמן התייחס לסוגיית הבנייה ביו"ש ואמר, "אני ער לויכוח שמתעורר אם בונים לא בונים, מאשרים לא מאשרים, כמה ולמה. אנחנו נמצאים באתר עמיחי ועל פי העבודות שמתבצעות כאן כרגע, הגיע הזמן פשוט להגיד את האמת: אנחנו עובדים, בקצב כמו שלא היה מאז שנת 2000".

"בדקנו את הנתונים משנת 2000", הוסיף ליברמן, "כשמדברים על העובדות - אז יש גם 300 יח"ד בבית אל וכשלושת אלפים יחידות דיור לבנייה ועוד אישורים לתוכניות בשלב כזה או אחר. הגענו לנתונים שמזמן לא ראינו כמותם".

במענה לשאלת ערוץ 7 הודה ליברמן כי אין כרגע תקציב למימון מרכיבי הביטחון ליישובים באיו"ש. "כרגע אין לזה מקור תקציבי. כרגע יש עוד מה להשלים בנושאי תכנון. יש הרבה השלמות שנעשה במהלך שנת 2018".

שר הביטחון הוסיף כי לגבי הכבישים העוקפים נעשית עבודה מקדימה והיא בעיצומה. "בסופו של דבר הדברים בעבודה. אנחנו נמצאים במצב בו פעם ראשונה שמתגבשת תוכנית כוללת לביטחון ביהודה ושומרון. זה מורכב משישה סעיפים גדולים כולל כבישים עוקפים וכל מה שנדרש".

הוא גם ניסה להצדיק את המצב. "צריך להבין, בישוב כמו חלמיש היה שטח ביטחון מיוחד והיה אפשר למנוע את הרצח של בני משפחת סלומון. אותו דבר קרה בעתניאל עם דפנה מאיר. על כביש בית חגי-עתניאל נרצחו 23 יהודים. המחבלים יודעים יותר טוב מאיתנו איפה אין טלפונים, ואיפה אין תאורה. הם בוחרים את המקומות הבעייתיים".

לפני שהגיע לעמיחי, ביקר ליברמן בכרם רעים שבגוש טלמונים. ליברמן התרשם מהבנייה המסיבית ביישוב והשתתף בהנחת אבן הפינה לשלב ב'.

כאמור, בסבב האישורים הקודם, לפני כשלושה חודשים, אושרה התב"ע בכרם רעים ל-255 יח"ד ובהמשך הוצאו היתרי בניה לשלב א' וב' של הבניה לכ-100 יח"ד שבנייתן ושיווקן בעיצומה.