גלית דיסטל בעד צניעות

הוויכוח המתלהט בין פמיניסטיות לוחמניות לבין נשים שאינן כאלה זלג השבוע מארה"ב לפאנל "הפטריוטים" בערוץ 20.

גלית דיסטל-אטבריאן בחרה כ"נקודת האור" שלה את השחקנית היהודיה-אמריקנית מים ביאליק, שחטפה ביקורת קשה כשהצהירה – על רקע פרשת המפיק הארווי ויינשטיין – שהיא מאמינה במידה של צניעות. דנה ספקטור הביעה את עמדת-הנגד התקיפה של הפמיניזם הוותיק והמוכר.

"כשחקנית בת 41, אני עדיין מקבלת החלטות מדי יום שאני רואה בהן החלטות חכמות, אשר מגינות עלי", כתבה ביאליק בניו יורק טיימס. "אני מתלבשת בצניעות. אני לא מתנהגת בצורה פלרטטנית עם גברים, כמדיניות". כעבור כמה ימים, התנצלה על המאמר, לאחר שלא עמדה במבול השטנה הפמיניסטית שניחת על ראשה.

דיסטל-אטבריאן נאחזה בכל זאת בדבריה המקוריים של ביאליק. "הבחורה הזאת", אמרה, "היא לא היהודיה האמריקאית הליברלית הרגילה. היא ממש נאבקת שם על הרעיון הציוני. היא נאבקת בפמיניסטיות כל הזמן, כשפמיניסטיות אומרות שאישה שהיא בעד מדינת ישראל לא יכולה להיות פמיניסטית".

דיסטל-אטבריאן סיפרה שביאליק פרסמה בניו יורק טיימס מאמר "מאוזן", עקב פרשת הארווי ויינשטיין. "היא אמרה שנשים לא אשמות בזה שהן מוטרדות מינית, כי גם בחברות מאוד מאוד שמרניות כמו איראן, למשל, מטרידים נשים ואפילו יותר. וזה נכון. מצד שני, היא אמרה, כדי לשמור על עצמי ולהגן על עצמי, אני מתלבשת באופן מסויים, אני מתנהלת באופן (מסויים)... גם עלי יש אחריות. סליחה דנה..."

ספקטור לא הסתירה את מורת רוחה מדבריה של דיסטל-אטבריאן. "זה לא פוסט מאוזן ולא נעליים, זה פוסט מטומטם, שקורא לנשים להתנהג בצורה חסודה כי הן אשמות בזה שאונסים אותן", פסקה בנוקשות.

"בצניעות יש ערך", עמדה דיסטל-אטבריאן על שלה.

הכותב הוא אב לשניים ויו"ר תנועת המשפחה.