קוויבק אוסרת כיסוי פנים מוסלמי
קוויבק אוסרת כיסוי פנים מוסלמיצילום: אייסטוק

מחוז קוויבק בקנדה העביר את הצעת החוק הראשונה מסוגה במדינות צפון אמריקה, שקובעת כי אזרחים המקבלים או מעניקים שירות ממשלתי, לא יוכלו לכסות את פניהם במהלך קבלת השירות.

הצעת החוק עברה ברוב של 66 תומכים מול 51 מתנגדים והיא מעוררת סערה בקנדה, לאחר שארגונים מוסלמים וארגוני זכויות אדם טוענים כי היא נועדה כנגד נשים מוסלמיות בלבד שייאלצו להסיר את כיסוי הפנים בעת קבלת שירותים במשרדים ממשלתיים או כאשר הם משתמשים בשרותים ציבוריים רבים.

ראש ממשלת קוויבק, פיליפ קויאלר, הסביר כי מדובר בחוק שנועד להבטיח את שלום הציבור הקנדי ואינו מכוון כלפי נשים מוסלמיות. "אנו פשוט אומרים כי מסיבות הקשורות לתקשורת, זיהוי ובטיחות, שירותים ציבוריים צריכים להינתן ולהתקבל בפנים גלויות. אנו חיים בחברה חופשית ודמוקרטית. אתה מדבר אליי, אני צריך לראות את הפנים שלך ואתה צריך לראות את שלי. זה פשוט מאוד", אמר קוילאר.

שרת המשפטים של קוויבק, סטפאני וואלי, הוסיפה כי "על מנת להשתמש בתחבורה הציבורית עליך לחשוף את הפנים שלך, לאורך כל הדרך".

המועצה הלאומית של מוסלמים בקנדה פירסמה הודעה כי היא "מודאגת מאוד" מהצעת החוק שעברה וראשי המועצה בודקים את האפשרויות המשפטיות שעומדות בפניהם לנסות ולבטל אותו. "החקיקה הזו היא הפרה לא מוצדקת של חירויות דתיות", אמר איחסאן גארדי, יו"ר המועצה.

בשנים האחרונות אירעו מספר תקריות על רקע איסלמופובי בקוויבק. הבולטת בהן בחודש ינואר האחרון, אז נרצחו שישה מוסלמים בירי במסגד בקוויבק. החשודה ברצח היא סטודנטית ממוצא צרפתי-קנדי.