"לא ננהל מו"מ עם ארגון טרור בתחפושת"לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס אחר הצהריים (חמישי) להודעת התמיכה של השליח ג'ייסון גרינבלט בעמדת ישראל לגבי הפיוס הפנים פלסטיני.

"אני מבקש לברך על הודעת הממשל האמריקני בוושינגטון. אני שמח שג'ייסון גרינבלט, שליחו של הנשיא טראמפ, הבהיר באופן ברור שהחמאס חייב להתפרק מנשקו, להכיר בישראל, ולקיים החלטות בינ"ל קודמות. הם הבהירו שכל ממשלה פלסטינית צריכה להיות מחויבת לעקרונות הללו".

"אנו רוצים בשלום, אנו רוצים בשלום אמיתי, ודווקא משום כך לא ננהל משא ומתן עם ארגון טרור בתחפושת מדינית", דברי נתניהו.

גרינבלט הגיב הבוקר (חמישי) לתנאים שהציב הקבינט כדי להיכנס לשיח עם הפלסטינים ואמר כי "ארצות הברית חוזרת ומדגישה את החשיבות של דבקות בעקרונות הקוורטט: כל ממשלה פלסטינית חייבת להתחייב באופן חד-משמעי ומפורש לאי-אלימות, להכיר במדינת ישראל, לקבל הסכמים קודמים בין הצדדים - כולל פירוק מנשק - ולהתחייב למשא ומתן לשלום. אם החמאס ימלא תפקיד כלשהו בממשלה הפלסטינית, עליו לקבל את הדרישות הבסיסיות הללו".

יושב ראש הבית היהודי השר נפתלי בנט ברך את ארצות הברית על עמדתה "אני מברך את השליח המיוחד ג'ייסון גרינבלט ואת הממשל האמריקאי על ההודעה הברורה: ממשלה פלסטינית חייבת לפרק ארגוני טרור ולהכיר בישראל", אמר בנט.

"אני מדגיש את עמדת ממשלתנו: מדינת ישראל לא תנהל מו"מ עם ממשלה פלסטינית הנשענת על ארגון טרור עד להתפרקות חמאס מנשקו, הכרה בישראל והשבת האזרחים השבויים וחללי צה״ל לישראל", הוסיף השר.