אבו מאזן והנייה
אבו מאזן והנייהצילום: רויטרס

עזאם אל-אחמד, מראשי 'פתח' והעומד בראש וועדת הארגון האחראית לניהול מגעי הפיוס עם חמאס, אומר כי כלי הנשק ברשות חמאס הם עניין פלסטיני ואין לאיש סמכות להתערב בו.

ערב שיחות הפיוס הלאומי בקהיר, בשבוע השני של אוקטובר, אמר יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס (אבו מאזן) כי הסכם הפיוס עם חמאס צריך להתבסס על העיקרון של "מדינה אחת, נשק אחד, משטר אחד ונשק אחד", הווה אומר שליטה של הממשלה הפלסטינית על כל מנגנוני הביטחון וכוחות החמושים הפועלים בשטחי הרשות הפלסטינית.

ממשלת ישראל הציבה תנאים להכרה בממשלה האחדות הלאומית הפלסטינית, תנאים הכוללים פירוק חמאס מנשקו, שליטה ביטחונית מלאה של הרש"פ בעזה והמשך סיכול תשתיות הטרור של חמאס באיו"ש.

בראיון ל"רוסיה היום" אמר אחמד, כי חמאס החלה לבטל את הצעדים שנקטה ברצועת עזה בתקופה בה היא לא הכירה בסמכות הממשלה הפלסטינית וכי תהליך זה נעשה בהדרגה. חמאס הודיעה על פרוק הוועדה המנהלת ששימשה למעשה ממשלה מקומית והתחייבה להעביר את סמכויות הממשל לידי הממשלה ברמאללה.

הוא האשים את ישראל בחתירה לסכל את הפיוס בציינו, כי תנועת 'פתח' שמה יהבה על רוסיה שתספק הגנה בינלאומית לעם הפלסטיני. הראיון עם אחמד יתפרסם במלואו במהלך הימים הקרובים.