ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) האשימה "גורמים בימין הדתי הקיצוני" בעריכה מגמתית של דבריה בפאנל טלוויזיוני באוסטרליה, מתוך מטרה להציג אותה "כמפלצת מסוכנת".

חברתה לסיעה, ח"כ מיכל בירן, שיתפה את פוסט הפייסבוק של מיכאלי והסבירה שמדובר ב"חברה טובה שנפגעה מעריכה מגמתית של הימין הקיצוני". אבל חוץ מבירן, נדמה שאף ח"כ אחר לא נחלץ לעזרתה של מיכאלי.

ח"כ איתן כבל הבטיח לקלמן ליבסקינד באמצע השבוע כי ימסור תגובה לדבריה של מיכאלי ביום שישי, ואכן עשה זאת, באומרו: "הנזק שגרמת הוא קשה ביותר והוא לא רק צובע אותך, אלא צובע אותנו כולנו".

גם כלי התקשורת המאוד פמיניסטיים של מדינת ישראל התקשו למצוא מרואיין אחד שיגן על עמדותיה של מיכאלי. אצל אראל סג"ל בגלי צה"ל התראיינו סופרת ואשת אקדמיה שהגדירו עצמן פמיניסטיות, אבל אף אחת מהן לא יכלה לסנגר על דברי הח"כית נגד התא המשפחתי.

פתרון נוסח צפון קוריאה

ב"וואלה" התראיינה אירית רוזנבלום מ"משפחה חדשה" וח"כ יהודה גליק – ושניהם מתחו ביקורת על דבריה של מיכאלי.

ב"ידיעות אחרונות" כתבה עופרה רינגל הופמן: "מדינה, כל מדינה – אלא אם מדובר בצפון קוריאה ודומותיה – לא יכולה לספק פתרונות נוסח מיכאלי (...) המחשבה שפקידות סעד לחוק הנוער תאסופנה ילדים כאסוף ביצים אבודות, ותמצאנה להם קן חם ובטוח שיעניק להם אהבה וביטחון... היא כמובן מופרכת לגמרי, או גרוע מזה – סוג של חלום בלהות".

ירון לונדון אירח בתוכניתו בערוץ 10 את הפרופ' משה אלמגור מאוניברסיטת חיפה, והשניים לא הצליחו לכבוש את צחוקם כשצפו בדבריה של מיכאלי. "מדובר בערימה של שטויות", פסק לונדון בחיוך רחב.

עשרות רבות מהמגיבים לדבריה של מיכאלי ציינו שצפו בהקלטה הבלתי-ערוכה של התוכנית האוסטרלית וכי שום דבר לא הוצא מהקשרו בסרטון שהופץ בפייסבוק. את העריכה והתרגום ביצענו אנחנו, לאחר שהרב חיים נבון העלה קישורים לדברים בעמוד הפייסבוק שלו. מדובר בשני קטעים בסך הכל, שחוברו יחדיו.

הכותב הוא אב לשניים ויו"ר תנועת המשפחה