תורג'מן, ניצחון בכורה בליגת העל
תורג'מן, ניצחון בכורה בליגת העלצילום: באדיבות מועדון מ.ס אשדוד

שברו את הרצף. תשעה הפסדים רצופים, זהו מאזנה השלילי ביותר של הפועל רעננה שקבעה אי אז בין החודשים פברואר-אפריל 2010. עבור אשדוד, רצף המשחקים הארוך ביותר ללא ניצחון מפתיחת העונה היה בעונה שעברה, כשזו ניצחה לראשונה רק במחזור התשיעי, כשגברה על הפועל תל אביב בתוצאה 0:1.

הערב (מוצאי שבת) רעננה ואשדוד שברו את המנחוס כשניצחו לראשונה מפתיחת העונה ובכך הבטיחו כי לא יחזרו לרצף השלילי שלעיל.

הראשונה לנצח הערב מבין השתיים, הייתה אשדוד שכבר הספיקה להחליף השנה שני מאמנים, רן בן שמעון שעזב לטובת אימון נבחרת קפריסין וראובן עטר שלאחר שישה מחזורים פוטר כשבמאזנו נקודה אחת בלבד.

הערב, במשחקו השני של עמיר תורג'מן הצעיר והמבטיח על הקווים, השיגה אשדוד את ניצחונה הראשון כשגברה על בני יהודה בתוצאה 1:2. אשדוד שלא ניצחה את בני יהודה בחוץ במשחק ליגה מאז 2 בינואר 2010, אז דימיטאר מקרייב כבש צמד והוביל מהפך בדרך ל-2:3, עשתה זו הערב שוב עם מהפך כשכבשה צמד שערים בתוך 3 דקות.

הכתומים משכונת התקווה עלו ליתרון משער של יונתן כהן בדקה העשירית, עד שגדי קינדה ובלסינג אלקה הפכו בדקות ה-65 ו-68 והשיגו ניצחון בכורה העונה להם ולמאמנם הצעיר בליגת העל, ואף עלו באופן זמני מעל לקו האדום.

גם המנצחת השניה הערב, הפועל רעננה הספיקה להיפרד משני מאמנים בשלב מוקדם של העונה, אחרי שדודו אברהם וגיא לוי פוטרו ובמקומם עדיין לא מונה מאמן. באין מאמן ראשי וקבוע, מי שעמד הערב בניצחון הבכורה על הקווים ברעננה היה שחקן העבר דני בונדר.

רעננה, שנותרה היחידה בליגה שלא צברה עד הערב נקודת חוץ, עשתה זאת הערב עם כל שלוש הנקודות, לאחר ששניר שוקר שעלה מהספסל בדקה ה-67 בישל שני שערים - לכרם ארשיד ולג'ורדן פושה, שסוף סוף כבש העונה בליגת העל.

תוצאה נוספת ממשחקי המחזור השמיני בליגת העל שבכדורגל: אחרי ההפסד הכואב לבית"ר ירושלים במחזור הקודם, חזרה מכבי נתניה לנצח כשניצחה את קריית שמונה בתוצאה 1:3.

קריית שמונה שספגה עד הערב חמישה שערים בלבד, כמעט מכפילה את המאזן. קייטה עם צמד (9 ו-80) ודיא סבע (68) עם שערו העשירי העונה קבעו את תוצאת המשחק.