הפגנות ברוסיה
הפגנות ברוסיהצילום: אייסטוק

ראשי האתר "דיילי שטירמר" קראו לניאו נאצים בארה"ב להפגין מול מרכזי קהילה של יהודים ושחורים, במהלך נאומו של מנהיג הימין הקיצוני בארה"ב ריצ'ארד ספנסר.

ספנסר הגיע לפלורידה על מנת לנאום באוניברסיטה המקומית, ולכבוד האירוע פירסם האתר הניאו נאצי "דיילי שטירמר" הוראות למעריציו של ספנסר, בו הם נקראו לצאת ולהפגין מול מרכזי הקהילה היהודית והקהילה השחורה בפלורידה.

תחת הכותרת "תוכנית שטירמר להופעה של ספנסר בפלורידה" נקראו תומכי הניאו נאצים בארה"ב להגיע לאוניברסיטה ולתמוך בספנסר, ואלו שלא הצליחו לשריין כרטיסים נתבקשו "להפגין מול מרכזי הקהילה היהודית והקהילה השחורה בפלורידה".

מייסד ה"דיילי שטירמר", אנדרו אנגלין, הציע בין היתר "להפגין מול בית חב"ד המקומי, ומול המכון לתרבות שחורה", והוסיף כי במידה והמשטרה המקומית לא תאשר את ההפגנות האלו, על אנשי הימין הקיצוני להפגין מול "פסלים של מנהיגים לבנים דגולים".

על פי אנגלין, מטרת ההפגנות מול מרכזי הקהילה היהודית והשחורה היתה "למחות על הפשעים של היהודים והשחורים, למחות נגד התקשורת היהודית, נגד הקפה היהודי, נגד כל דבר שקשור ליהודים". הוא גם הציע לפתוח מול מרכזי הקהילה היהודית בקריאות "היהודים לא יחליפו אותנו" וכן "שלמה לך הביתה!". אנגלין אמר כי "מטרת ההפגנות נגד יהודים ושחורים היא למשוך תשומת לב ציבורית ולגרום לתחושה כאילו האנשים שלנו השתלטו על כל העיר" אמר אנגלין.

מנהל מרכז חב"ד בפלורידה, הרב ברל גולדמן, אמר כי הוא מודע לתוכניות של הפעילים הניאו נאצים לקיים הפגנת מחאה מול בניין חב"ד. "הגברנו את אמצעי הבטיחות שלנו בימים האחרונים, אבל אנו נישאר פתוחים גם בזמן נאומו של ספנסר באוניברסיטת פלורידה. אנו רוצים לתת לקהילת הסטודנטים היהודיים כאן תחושה של מקלט ומקום בטוח" אמר גולדמן.

בסופו של דבר נאומו של ספנסר באוניברסיטת פלורידה ביום חמישי בלילה, שהתקיים למרות התנגדות סגל האוניברסיטה וארגוני הסטודנטים שקראו להחרים אותו, משך בעיקר סטודנטים שהפגינו נגד מנהיג הימין הקיצוני. לאורך כל השעה וחצי בהן נאם ספנסר נשמעו קריאות נאצה נגדו בקהל וקריאות "ספנסר הביתה!" ואף קללות קשות נגדו.

ה"דיילי שטירמר" הפך לאתר המייצג את הניאו נאצים בארה"ב. לאחר המהומות בעיר שרלוטסוויל בחודש שעבר בהן נהרגה מפגינה נגד הניאו נאצים מפגיעת רכב, החליטו ראשי הרשתות החברתיות "פייסבוק", טוויטר ועוד, למחוק את האתר בגלל התוכן הגזעני והניאו נאצי שלו.