Prof. Aleksandr Rodinsky
Prof. Aleksandr Rodinskyצילום: ערוץ 7

היסטוריה יהודית באוקראינה: בימים הקרובים יתקיים טקס ברית מילה היסטורי לישיש יהודי בן 90.

המעמד ההיסטורי ייערך במרכז הרפואי החדש שהוקם לאחרונה במתחם 'מנורה' בעיר דנייפרפטרובסק בהשתתפות הרב ושליח הרבי זה 28 שנה הרב שמואל קמינצקי העומד מאחורי המיזם האדיר ובליווי מקצועי צמוד של מיטב הרופאים המקומיים.

המרכז הרפואי הוקם לאחרונה על ידי הרב קמינצקי וכחלק משרשרת מיזמים יהודיים הרואים אור בשנים האחרונות בשל פעילותו הענפה לטובת הקהילה היהודית המקומית.

בראש בית החולים הקטן (JMC (Jewish Medical Center עומד Prof. Aleksandr Rodinsky הנחשב לרופא בכיר ומוביל בתחומו. בבית החולים זוכים יהודים שלא זכו לארץ לטיפול רפואי מהגיל הרך ועד לקשישים שחוו את השואה.

בשיחה עם ערוץ 7 מסביר הרב קמינצקי מדוע הקים את המרכז הרפואי במתחם מנורה. "מעבר לשליחותי להפצת היהדות, אנו עוסקים כאן לא אחת בהצלת חיים פשוטו כמשמעו", הוא אומר. "אין כאן יום ללא הצלת חיים של ממש".

לדבריו, הקהילה היהודית מרבה להיעזר בשירותי המרכז הרפואי בשל המקצועיות המאפיינת את שירותי הרפואה במקום אך לא פחות בשל הזיקה היהודית והיחס החמים לו זוכים המטופלים.

"האוכלוסיה היהודית המקומית מבוגרת בחלקה. יש כאן לא מעט ניצולי שואה. במסגרת השליחות שלי, אני רואה מטרה עליונה להאריך את תוחלת חייהם של ניצולי השואה שאנו חבים להם את חיינו ואת עתידנו", אומר הרב קמינצקי.