אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: פלאש 90

שר הביטחון אביגדור ליברמן מקדם בימים האחרונים הצעת חוק שתאפשר לו את סגירת הישיבה בישוב עלי.

את החוק יזמו חברי הכנסת מטעם ליברמן בכנסת: עודד פורר, חמד עמאר, רוברט אילטוב ויוליה מלינובסקי.

בהצעת החוק נאמר כי שר האוצר רשאי יהיה להחליט שמוסד תורני לא יחשב כמוסד ציבורי לעניין קבלת התמיכה אם העומד בראשו המהווה סמכות דתית רוחנית עבור תלמידיו פרסם ביודעין קריאה פומבית להשתמט משירות, פרסם ביודעין קריאה פומבית להסית לרדיפה, השפלה, עוינות או אלימות, כלפי ציבור או חלקים של האוכלוסייה והכל בשל צבע, מין, נטייה מינית, דת, ארץ, מוצא, השתייכות לגזע או למוצא אתני או כנגד מי שמשרת בשירות.

גורם פוליטי בכיר אמר הבוקר בשיחה עם ערוץ 7 כי מאחורי החוק עומדת בין השאר המטרה להדיח את הרב יגאל לוינשטיין כמו גם סגירת הישיבה.

בסביבת ליברמן אמרו מנגד כי "להצעת החוק אין שום קשר למכינה בעלי, שמוציאה משורותיה לוחמים ומפקדי המשרתים שירות משמעותי וחשוב בצה"ל. הכוונה היא בעיקר למוסדות הקשורים לרב אוירבך, ודומיהם".

חבר הכנסת עודד פורר מסר בתגובה לכתבה "להצעת החוק הקוראת לשלול תקציבי מוסד תורני שראשיה מסיתים נגד שירות בצה"ל או שירות לאומי-אזרחי אין שום קשר למכינה בעלי, המוציאה משורותיה לוחמים ומפקדי המשרתים שירות משמעותי וחשוב בצה"ל.

מטרתה של הצעת החוק לשים סוף להתפרעויות ולהשתלחויות חסרות הרסן של מנהיגי הפלגים החרדיים הקיצוניים במערכת הביטחון. כל ניסיון לפרש הצעת חוק זו בצורה אחרת מהווה שקר גס וניסיון להטעות את הציבור".

בתחילת השנה האזרחית ניסה ליברמן למצוא כל דרך "לסגור חשבון" עם המכינה בעלי לאחר שהרב לוינשטיין התבטא נגד שירות לוחמות בצה"ל. ליברמן איים אז במכתב לראש המכינה הקדם-צבאית "בני דוד" בעלי, ודרש ממנו להתפטר מתפקידיו במכינה ובישיבת ההסדר.

ליברמן ציין במכתבו כי אם הרב לא יתפטר - הוא יפעיל את סמכותו להפסיק את ההכרה של משרד הביטחון בישיבת עלי כישיבת הסדר, ואף יפעל לבטל את הכרתה של עלי כמכינה קדם-צבאית.

מהמכינה הקדם צבאית "בני דוד" נמסר אז בתגובה: "מתוך אמונה בתפקידנו כמורים ומחנכים לא נשתף פעולה עם אף פגיעה בחופש הביטוי והדעה של רבני, תלמידי ובוגרי 'בני דוד'".