ח"כ עודד פורר
ח"כ עודד פוררצילום: חזקי ברוך

הצעד הבא של 'ישראל ביתנו' נגד 'הפלג הירושלמי': לאחר שהצליח למנוע תקציבי פרסום לעיתון 'הפלס' מבקש ח"כ עודד פורר לקדם הצעת חוק שתשלול תקציבים מישיבות המעודדות השתמטות משירות בצה"ל או הפגנות נגד חיילי צה"ל.

"אגיש הצעת חוק שתשלול תקציבים מישיבות שיעודדו השתמטות או הפגנות של חיילי צה"ל", הבהיר הבוקר (א') ח"כ פורר לקראת פתיחת מושב החורף.

על פי הדיווח בגל"צ, הצעת החוק תוגש בדמות הסתייגות בחוק יסודות התקציב שבו מובהר כי קריאה פומבית להשתמט משירות בצה"ל או להסית, לרדוף או להשפיל - תהווה עילה לשלילת תקציב.

בין היתר נאמר בנוסח החוק כי "שר האוצר, בהתייעצות עם שר המשפטים ועם שר החינוך, רשאי להחליט שמוסד תורני לא ייחשב כמוסד ציבור לפי סעיף זה לענין קבלת תמיכה לפי סעיף תקציב אם העומד בראש אותו מוסד תורני, המהווה גם סמכות דתית-רוחנית, עשה אחד מאלה: א. פרסם ביודעין קריאה פומבית להשתמט משירות; ב. פרסם ביודעין קריאה פומבית להסית לרדיפה, השפלה, עוינות או אלימות, כלפי ציבור או חלקים של האוכלוסיה ... או כנגד מי שמשרת בשירות".

הסיעות החרדיות צפויות להתנגד לנוסח החוק שכן הוא עלול להוביל להוביל לאפשרות של שלילת תקציבים לכלל הישיבות המעודדות את המשך לימוד התורה ודחיית השירות הצה"לי.