סופת הוריקן בארה"ב
סופת הוריקן בארה"בצילום: רויטרס

חבר בית הנבחרים של טקסס שגיבש את החוק נגד חרם על ישראל הבהיר במוצאי שבת לעיתון "הארץ" כי החוק לא מונע מנפגעי ההוריקן לקבל עזרה.

הנציג הרפובליקני, פיל קינג, אמר את הדברים לאחר שהעיירה דיקינסון דרשה מתושבים ובתי עסק המבקשים סיוע בגין על נזקי הוריקן הארווי להצהיר כי אינם מחרימים את מדינת ישראל.

הדרישה היא תוצאה של בלבול ואי הבנתו של החוק החדש, אמר קינג. "החוק הזה לא חל בשום אופן על מצב כמו זה שאירע בדיקינסון".

פקיד בעיריית דיקינסון, בראיין מילוורד, אמר שהסעיף בטופס בקשת הסיוע אכן נובע מהחוק נגד חרם על ישראל שנחקק בחודש מאי. ואולם, אמר, העירייה לא מתכוונת לבדוק אם המצהירים אכן אינם מחרימים את ישראל, וכי אינו צופה שבקשת סיוע כלשהי תידחה על רקע זה.

קינג הסביר שהחוק לא רלבנטי למצב בדיקינסון משום שהכספים המחולקים שם נתרמו על ידי אזרחים פרטיים לקרן שהוקמה לצורך העניין. "אלה לא דולרים של משלמי המיסים, כך שהחוק בשום אופן לא חל על ניסיונות הסיוע הללו", הוסיף.

החוק החדש, שנכנס לתוקפו באחד בספטמבר, קובע כי רשות מקומית בטקסס לא תוכל לחתום על הסכמים או להשקיע בחברות המחרימות את ישראל. עיריית דיקינסון מתכוונת להעניק מעל מיליון דולר לתושבים מקומיים שניזוקו מההוריקן "הארווי" בחודש שעבר, אשר פגע בעיר בצורה קשה וגרם נזק כבד לכ-7,300 בתים.