שחקני הרצליה לא מצליחים לעצור את חולון הערב
שחקני הרצליה לא מצליחים לעצור את חולון הערבצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

בשלושה מארבעת ביקורה האחרונים באולם היובל שבהרצליה גברה הפועל חולון על הקבוצה המקומית, והערב (ראשון) עשתה זאת שוב כשניצחה בפעם הראשונה העונה בליגת העל שבכדורסל.

הסגולים מחולון שהגיעו לאחר שני הפסדים רצופים, כשרף הציפיות מהם בשמיים, עמדו בגבורה הערב מול הרצליה המקומית, למרות שזו ירדה ביתרון שתי נקודות לאחר 10 דקות ראשונות של משחק, עם 19:21.

הרבע השני היה גם הוא צמוד, כשהרצליה לא ויתרה על ההובלה בסיומו עם 44:46 בירידה להפסקת המחצית.

אל המחצית השניה עלתה חולון, שרשמה כבר חמישה הפסדים רצופים בכל המסגרות מתחילת העונה, בטירוף. הסגולים שמובילים את הליגה באחוזים לשתיים, סיפקו ריצה אדירה שהורידה אותם לרבע האחרון והמכריע ביתרון דו ספרתי עם 72:61.

הרצליה שפתחה את שני משחקיה, מול נס ציונה ומכבי ת"א מצויין, ניסתה עוד לחזור כשארצ'י פתח מבערים עם ריצת 0:8 פרטית משלו. גם איבוד כדור של הולוואי פעמיים ברציפות לא עזר להרצליה כשדאוסון ורוזנברג החטיאו והרוש בשלשה ענקית קבע 83:88, חצי דקה לסיום. משם המקומיים כבר לא חזרו וירדו מנוצחים בתוצאה 90:85.

חולון רושמת ניצחון בכורה בעונת 2017/18, כשהבולט בשורותיה היה המוזמן הטרי לנבחרת ג'ו אלכסנדר כשקלע 22 נקודות והוריד שבעה כדורים חוזרים.

אלכסנדר, שערב המשחק הוביל את כל הישראלים בקבוצתו שלו עם 17.5 נקודות בממוצע שוב להט באולם הבית של הרצליה, אחרי שרשם אשתקד במדי מכבי ת"א באולם היובל שיא קריירה עם 3 שלשות ללא החטאה. הערב שוב היה בשיאו כדי לסחוף הפעם את חולון לניצחון בכורה העונה על הרצליה העיקשת שמפסידה בפעם השניה ברציפות בליגת העל.