חסימות כבשים של הפלג הירושלמי
חסימות כבשים של הפלג הירושלמיצילום: Yehuda Haim/Flash90

הביקורת החרדית כלפי 'הפלג הירושלמי' הולכת ומתעצמת: ראש ישיבת 'אור ישראל' הרב יגאל רוזן שנרדף על ידי פעילי 'הפלג הירושלמי' תקף אתמול בחריפות חסרת תקדים את 'הפלג' וטען כי הם 'אספסוף מורעל', כלשונו.

בנאומו בהיכל הישיבה בפתח תקווה בראשה הוא עומד, הוא הסביר כי אירועי האלימות האחרונים שהסעירו את מדינת ישראל מקורם בתעמולה שטופת שקרים של הנהגת 'הפלג הירושלמי' השוטפת מוחם של הצעירים בהבלים ומלהיטה אותם לחולל מעשי עבריינות.

"מעולם לא היה כזה דבר", אמר בפתח נאומו. "רבים תמהים ושואלים מה קרה? למי שלא יודע אני אגלה לכם את הסוד, ישבו כמה אנשים מומחים לתעמולה, ששר התעמולה הנאצי גבלס ימ"ש יכול היה ללמוד אצלם איך עושים את זה, התחילו להפיץ בכלים שלהם, כל הכלים שאצלנו פסולים אצלם הם כשרים, התחילו להפיץ שיש אדם ראש ישיבת אור ישראל שיזם לפתור את הבעיה של הבג"צ בצורה כזו שיעשו אימונים קצרים בבין הזמנים לבחורי ישיבות, וזה מופץ ברמות כאלו שאי אפשר להעלות על הדעת, כידיעה, כנתון, ואז התגובות חמות מאוד".

לדבריו, ההתנהלות האלימה שלהם מזכירה ארגוני טרור. "אני לא צריך אישור והוכחות לשום דבר, הדברים ברורים וידועים, כל הדברים הללו זה תעמולה ארסית וקטלנית כפשוטו, תראו לאן גואה האלימות. אנשים שאמורים להיות בני תורה, כל הרוע, זה מזכיר את דאע"ש, איך זה יכול להיות? על מה מדובר? ניסו להעביר מישהו על דת? מפיצים סיפורים ודמיונות.

"בליל שבת היתה הפגנה ליד הבית שלי, ראיתי אחר כך, הם הביאו איתם צלם הם אומרים שהוא נכרי, הילדים, איזה מחיאות כפיים, איזה שמחה אצל הילידים המסכנים, אומללים, הקב"ה נתן להם ילדים, מה אתם עושים להם? קחו אותם הביתה תשבו תלמדו איתם, והולכים בראש אנשים מכובדים, על מה אתם מוחים? שיבוא אחד מהם ויסביר לי על מה הוא מוחה כנגדי, בא נראה אדם אחד שמוכן יהיה לבוא ולדון, אף אחד לא יבוא, זה אספסוף מורעל".