רוברט אילטוב
רוברט אילטובפלאש 90

רגע לפני שהם טסים לתחרות הגראנד סלאם בענף הג'ודו באבו-דאבי שבנסיכות הערבית, דורש יו״ר סיעת 'ישראל ביתנו', ח״כ רוברט אילטוב משרת התרבות והספורט מירי רגב לעצור את טיסתם של הספורטאים ולהחרים את השתתפותם בתחרות היוקרתית.

דרישתו התקיפה של ח"כ אילטוב מגיעה על רקע החלטת הועדה המארגנת של הטורניר כי הספורטאים הישראלים בתחרות לא יהיו רשאים להתמודד עם דגל המדינה על חליפותיהם, ובמקום החליפות הרגילות עם הכיתוב ISR יאלצו להתמודד ללא דגל המדינה וללא כל סממן של סמליה.

זאת ועוד, אם אחד מהג'ודוקאים הישראלים יזכה במדליה, גם המנון המדינה לא יישמע, כשאלה יתחרו תחת איגוד הג׳ודו העולמי.

"אני מודע למאמצים שנעשו מאחורי הקלעים על מנת לשנות את ההחלטה המכעיסה הזו, אך לצערי ההחלטה נשארה על קנה והספורטאים טסים להתחרות ללא הדגל", כתב ח"כ אילטוב לשרת התרבות והספורט מירי רגב.

"אי לכך, אני קורא לאיגוד הג׳ודו הישראלי ולעומד בראשו, משה פונטי להחרים את התחרות הזו. עליכם לזכור שלפני שאתם ספורטאים מצטיינים, אתם קודם ישראלים ומייצגים את כל המדינה".

עוד כתב ח"כ אילטוב, "אסור לנו להסכים למצב שבו לא מרשים לספורטאים ישראלים להתמודד עם דגל המדינה על חליפותיהם. אם לא נעצור את כדור השלג הזה כאן ועכשיו אנחנו נחזור לצערי 70 שנה לאחור. הגיע הזמן שגם איגוד הג׳ודו העולמי ידע, אם הוא לא מסוגל לאפשר לספורטאים הישראלים להתמודד עם סמל המדינה שלהם, הוא פוגע ביסוד הארגון וברוח הספורטיביות. אסור לאפשר למקומות גזעניים כמו אבו-דאבי או למקומות אחרים לארח תחרויות ספורט אם אין ביכולתם לקיים את התנאים הבסיסיים לכל ספורטאי וג׳ודוקא - להתחרות עם המדים של מדינתו".

ח"כ אילטוב דורש משרת התרבות והספורט מירי רגב לפעול להחרמת התחרות כשבכוונתו גם לקיים בהקדם דיון דחוף בנושא בכנסת שתיפתח היום. "הגיע הזמן לסמן קו אדום. זו תהיה בושה גדולה ורפיסות חסרת תקדים מצידנו אם נאפשר שנתיים ברצף לספורטאינו להתמודד ללא דגל המדינה", כתב בסיום ח"כ אילטוב.