קריסת הגשר
קריסת הגשרצילום: איחוד הצלה

כבר מספר חודשים שתושבי בני ברק וגבעת שמואל נאלצים לבצע מעקף גדול על מנת לחצות את כביש גהה מבלי להסתכן, זאת לאחר שהגשר המחבר בין הערים קרס בתאונת משאית.

במקרים אחדים נצפו אזרחים בלתי זהירים שחצו את הכביש הסואן תוך סכנת נפשות ממשית. עדויות אלה הועלו בדיון בוועדה לפניות הציבור על ידי התושבים שפנו לוועדה.

יו"ר הועדה ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) זימן את הדיון עם פתיחת מושב הכנסת. בפתח הדיון הדגיש אייכלר כי הועדה לפניות הציבור פעלה באופן סדיר גם בימי הפגרה על מנת לעמוד לצדם של האזרחים ולטפל בפניותיהם בכל ימות השנה.

גשר קרס על כביש 4

אייכלר דרש לזרז את פתיחת הגשר בין גבעת שמואל לבני ברק וכן לרענן את הנהלים לתחזוקה ובטיחות הגשרים בארץ.

במהלך הדיון התבשרה הוועדה על ידי נציגי נתיבי ישראל והמשטרה על כך שהליך העבודות יזורז ויסתיים כבר בחודש הבא, זאת בשונה מהתוכנית המקורית על-פיה יסתיימו העבודות רק בשנה הבאה.

במענה לפניית הועדה ציין נציג מתנ"א, כי המשטרה החלה כבר עכשיו להיערך לסגירת הנתיבים בליל בניית הגשר. הודעה מסודרת תפורסם לקראת ביצועה.

כזכור, אליחי טדרי, נהג משאית מחולון בן 58, נהרג בחודש אוגוסט האחרון מקריסת גשר רמת אלחנן בכביש 4, בין בני ברק לגבעת שמואל. המשאית שבה נהג טדרי פגעה בגשר המעבר להולכי רגל וגרמה לקריסתו. המנוף שעל המשאית היה פתוח בניגוד לחוק.