הישראלים מעדיפים ללכת. אילוסטרציה
הישראלים מעדיפים ללכת. אילוסטרציהפלאש 90

לקראת יום ההליכה הבינלאומי מפרסם הבוקר (שלישי) משרד התרבות והספורט סקר אודות הרגלי הספורט של הציבור הישראלי.

מהסקר עולה כי כ-55% מכלל האוכלוסיה מבצעים פעילות גופנית כלשהי וכ-38.5% בלבד מבצעים פעילות גופנית כמומלץ (150 דקות בשבוע של פעילות גופנית אירובית מתונה או 75 דקות בשבוע של פעילות גופנית אירובית מאומצת, כך ממליץ ארגון הבריאות העולמי).

29.8% מבצעים את הפעילות הגופנית ברמה המומלצת בשעות הפנאי ואילו 9.3% דווקא מבצעים אותה במהלך היומיום (הליכה לסידורים או לעבודה).

הספורט המועדף על הישראליים בשעות הפנאי הוא הליכה (53% מכלל האוכלוסיה). 15.3% מבצעים התעמלות לעיצב הגוף, 12.1% מעדיפים לרוץ, 8.5% מתאמנים בחדר הכושר או שדווקא שוחים, 6.9% נמצאים בחוגי פילאטיס, 4.3% מתאמנים בקיקבוקס, 4% משחקים כדורגל ו-3% מעדיפים דווקא יוגה ואופניים לא חשמליים.

בנוסף, מציג הסקר כי ל-11% מהישראלים יש אישור מהמעסיק לבצע פעילות גופנית לשמירה על הבריאות במקום העבודה אך רק 5% אכן מבצעים אותה בפועל. 18% מהגברים היהודים מקבלים אישור לבצע ספורט במהלך יום העבודה אך רק 7.5% מבצעים פעילות גופנית במהלך יום העבודה. 10% מהנשים היהודיות מקבלות אישור ורק 2.5% מהן מנצלות אותו. 10% מהגברים הערבים מקבלים אישור ו-6% אכן מבצעים פעילות גופנית. 6.6% מהנשים הערביות מקבלות אישור ו-4.4% מתוכן אכן מבצעות פעילות גופנית במהלך יום העבודה.

כמו כן עולה מהסקר כי 63% מהאוכלוסיה הכללית המבצעים פעילות גופנית, מעוניינים לבצע יותר (62% מהאוכלוסיה היהודית ו-64% מהאוכלוסיה הערבית) לעומת 37% שלא מעוניינים לבצע יותר פעילות גופנית (38% מהאוכלוסיה היהודית ו-36% מהאוכלוסיה הערבית).

מתוך האוכלוסיה הכללית שאינה מבצעת פעילות גופנית, 68% מעוניינים להתחיל לבצע (65.5% מהאוכלויה היהודית ו-70% מהאוכלוסיה הערבית), לעומת 32% שלא מעוניינים להתחיל לבצע פעילות גופנית כזאת או אחרת (34.5% מהאוכלוסיה היהודית ו-30% מהאוכלוסיה הערבית).

מהנתונים עולה עוד כי 9.8% מכלל האוכלוסיה מעריכים שמצב בריאותם הכללית לא טוב, 24.7% מעריכים שטוב ו-65.5% מעריכים שמצב בריאותם הכללית טוב מאוד או מצוין.

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב אמרה, "אני גאה בתוצאות הסקר המעידות על הגידול המשמעותי בכמות העוסקים בפעילות גופנית מאז תחילת כהונתי כשרת התרבות והספורט. התוצאות עולות בקנה אחד, עם המדיניות והמאמץ שנעשו במשרד בראשותי להגדיל את המודעות והחשיבות בפעילות ספורטיבית, ולהרחיב את מספר האזרחים העוסקים בפעילות גופנית".