מנדלבליט
מנדלבליטצילום: דוברות

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שב והזהיר היום (שלישי) מיוזמת החקיקה של הליכוד למנוע חקירת ראשי ממשלה מכהנים.

במהלך כנס של פורום קהלת בירושלים אמר מנדלבליט כי לאחר אישור החוק "תפקיד ראש הממשלה, התפקיד החשוב ביותר במדינה, יהפוך ל'עיר מקלט' עבור אותו עבריין.

"והאמת צריכה להיאמר – עצם העובדה שצריך להסביר מדוע הדבר איננו מתקבל על הדעת, היא כשלעצמה איננה מתקבלת על הדעת. זוהי פגיעה מהותית בשלטון החוק, בעיקרון השוויון בפני החוק, ובאמון הציבור".

לטענת היועמ"ש, ''המצב המשפטי הקיים במדינת ישראל משקף איזון עדין בין האינטרסים השונים הנוגעים לחקירה של נבחרי ציבור, ובהם ראש הממשלה.

''על פי כללי החסינות של חברי הכנסת, חקירה נגד חבר כנסת, ובתוך כך נגד ראש ממשלה, אינה יכולה להיפתח בשל מעשה שעשה אותו נבחר ציבור במסגרת מילוי תפקידו כחבר כנסת''.

מנדלבליט גם הזכיר כי ''פתיחתה של חקירה נגד ראש ממשלה מותנית באישורו האישי של הגורם הבכיר ביותר במערכת אכיפת החוק – היועץ המשפטי לממשלה, וכך גם החלטה על הגשת כתב אישום. יתר על כן, ההחלטות הללו מתקבלות מטבע הדברים ביסודיות ובזהירות''.

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, התייחס לדבריו של היועמ"ש ואמר כי "מי שרצה לקבל בובה על חוט קיבל מקצוען שפועל ללא פשרות לביצור שלטון החוק. דברי היועמ"ש מנדלבליט על החוק הצרפתי אמיצים. מוכרחים לבלום את החוק!".