ראובן ריבלין
ראובן ריבליןצילום: פלאש 90

גולשת שהגיבה לציוץ בטוויטר שעסק בנאומו של נשיא המדינה ריבלין אתמול (שני) במליאת הכנסת, כתבה כי "האיש הזה צריך להיות באדמה".

בחדשות 2 דווח כי הציוץ גרם לדאגה בקרב אנשי בית הנשיא, שהעבירו את הטיפול בנושא לגורמי האבטחה מחשש שמדובר באיום על חייו של ריבלין.

הגולשת כתבה את הדברים בתגובה לפוסט של עורך "מקור ראשון" חגי סגל, שכתב: "הפיסקה הפחות מצוטטת הזו בנאום הנשיא היום חשובה לא פחות מהפסקאות המצוטטות יותר, ומי שמתעלם ממנה מוציא את הנאום כולו מהקשרו".

הגולשת גם כתבה "אני כל כך שונאת את רובי ריבלין. האיש המתועב הזה חייב לעוף ויפה שעה אחת קודם. הוא לא הנשיא שלנו. לא צריך שום נשיא".

פתיחת מושב החורף במליאת הכנסת

הנשיא ריבלין, כזכור, נאם אתמול בישיבה החגיגית לפתיחת מושב החורף בכנסת, מתח ביקורת על התנהלות הממשלה והזהיר ממהלכים אנטי-דמוקרטיים.

"אנו עדים היום לרוחות של מהפכה או הפיכה שנייה. הפעם, שלטון הרוב - הוא השליט הבלעדי", אמר ריבלין וטען כי תחת הפיכה זו הכל הופך לפוליטי. "התקשורת פוליטית, המוסדות הדמוקרטיים - כולם, מהפקידות המקצועית ועד למבקר המדינה, פוליטיים.

''בית המשפט העליון פוליטי, כוחות הביטחון פוליטיים, ואפילו צה"ל, צבא ההגנה לישראל שלנו, פוליטי? המהפכה הזאת מבקשת לקרוע סוף סוף את מסכות הצביעות לכאורה, מעל שומרי הסף כולם. במהפכה הזאת השליט הוא גם הקורבן. 'אנחנו נראה לכם מה זה', זהו פס הקול של המהפכה, תמה ממלכתיות מן הארץ ואחרינו המבול".

ריבלין המשיך להשמיע ביקורת על הממשלה, "תהום מונחת בין הניסיון האחראי והאמיץ להגדיר לאחר שנים את הפריצה ביחסים שבין הרשות המחוקקת לשופטת, לתחום את הביקורת השיפוטית, לשאול שאלות על מנגנון המינויים, לחתור להרכב שופטים מגוון ומייצג יותר, לבין הניסיון להלך אימים על בית המשפט, להחליש אותו כמוסד ולהזמין בפועל את הציבור לערער על סמכותו ועל הכרעותיו".

הנשיא שאל "כיצד בית משפט עליון מאוים, קונפורמי, חסר שיניים, יכול להיות אינטרס של מדינת ישראל? של הדמוקרטיה הישראלית? האם לא ניתן לנהל פולמוס אפקטיבי ונוקב בין המוסדות הדמוקרטיים, שאיננו הופך למשחק סכום אפס ביניהם?".

ריבלין גם תקף את מדיניות הממשלה בתחום התקשורת, וטען כי ממשלת הליכוד רוצה לשלוט בתקשורת הישראלית. "התקשורת הישראלית אינה חפה מביקורת - היא חוטאת לעתים, בהשטחה, בהדרה, בביקורת מנופחת ואף בדיבה.

"אולם, זה דבר אחד לעבוד בתיקון התקשורת, ולחייב אותה להיות מגוונת יותר, מקצועית ועניינית יותר - ודבר אחר לבקש לשלוט בה. אמרו לי רבותיי, כיצד תקשורת חלשה, מתחננת על חייה - יכולה להיות אינטרס של מדינת ישראל או של הדמוקרטיה בכלל ושל הישראלית בפרט?".

"השחיקה הזאת לא עוצרת כאן. היא ממשיכה בהתבטאויות קשות כנגד הפקידות המקצועית הבכירה ומבקר המדינה, ומגיעה עד כדי השתלחויות פומביות חוזרות ונשנות בצה"ל ובמפקדיו הבכירים. תופעה, כפי שאמר שר הביטחון אביגדור ליברמן, הפוגעת בביטחון הלאומי של מדינת ישראל. ואני שואל אתכם, רבותיי, עד אנה אנו באים במהפכה או שמא בהפיכה הנוכחית? האם זוהי משילות?".