ח"כ שטרן מגיב לנאום החמוצים

חבר הכנסת אלעזר שטרן (יש עתיד) מותח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות "נאום החמוצים" שנשא אתמול במליאת הכנסת, ובמהלכו תקף את אנשי השמאל וכינה אותם ''חמוצים''.

בראיון לערוץ 7 אומר שטרן כי ראש הממשלה צדק כשאמר שישראל היא מדינה נהדרת, אך לדבריו נתניהו טעה כשלקח לעצמו את כל הקרדיט.

״יש לנו באמת מדינה נהדרת, ראש הממשלה צודק .דוגרי - כמעט ימות המשיח", אמר שטרן אך הסתייג: ''יש לו חלק בזה אבל יש הרבה יותר חלק להרבה אנשים שקידמו את המדינה הזאת. הם חושבים שהוא מסית וההסתה הזאת גורמת נזק ארוך טווח''.

כשאתה אומר הסתה למה אתה מתכוון?

״למה שהוא עושה בין שמאל לימין, בינינו לבין יהדות העולם, בכניעה שלו לחרדים על חשבון הציבור בישראל. ביבי עסוק כל הזמן בהסתה. מה שאמר הנשיא מול מוסדות השלטון ובית המשפט והמפכ''ל - ראש הממשלה מסית. הנאום של לוין במושב הקודם היה פי אלף יותר חמור והוא שתק״.

ח''כ שטרן, אתה אומר שהעם מטומטם ולמרות שראש הממשלה מסית העם בוחר בו שוב ושוב?

״העם לא בחר במנהיג הזה. לליכוד היו רבע מהקולות. העם לא בחר את נתניהו אלא בחר מפלגות שהיה להן נוח לעשות הסכמים עם נתניהו. הממשלה הזאת נהנית מרוב בעם אבל האם זה אומר שמותר לה לעשות את הכל?

"טוב פה בזכות כל העם. זה נכון שראש הממשלה אחראי על ראשי זרועות הביטחון והכלכלה, על כולם נתניהו אחראי אבל זה לא אומר שהם טובים בזכותו אלא למרות שהוא אחראי עליהם. נתניהו צודק - כן יותר טוב פה מכל מקום אחר בעולם השאלה לא מה קורה היום אלא לאן זה הולך?".

בנוגע לנאומו של הנשיא ריבלין במליאת הכנסת אמר ח"כ שטרן כי ״לריבלין לא היו חישובים פוליטיים או אישיים. הנשיא ריבלין אמר אתמול את מה שבעת הקשה הזאת מבחינת מוסדות המדינה היה נכון לומר. כאב לי לשמוע את דבריו הנוקבים״.