מיכל רוזין
מיכל רוזיןפלאש 90

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) תעלה מחר (רביעי) להצבעה הצעת חוק לביטול החוק להנצחת רחבעם זאבי (גנדי) הי"ד.

העלאת הצעת החוק להצבעה מצטרפת להחלטת סיעת מרצ להחרים אחר הצהריים את הישיבה במליאת הכנסת לזכרו של זאבי הי"ד, שר התיירות שנרצח על ידי מחבלים.

"את מורשת גנדי המפוקפקת והעבריינית, הכנסת צריכה להוקיע ולגנות, ובכך להעביר מסר חד, ברור וערכי לציבור הישראלי", תקפה ח"כ רוזין. ''מחר אעלה להצבעה במליאה חוק לביטול החוק להנצחתו, כך שהציבור יחדל מלשלם מילוני שקלים לעיוות הזה.

"אין ספק שהעלאת זכרו על נס מסמלת את אובדן הבושה של הממשלה שמעדיפה לעוות את ההיסטוריה ולפאר אדם שפועלו נוגד את הערכים הבסיסיים של חברה מתוקנת, ומורשתו משקפת קשרים מפוקפקים עם העולם התחתון, חתירה תחת ערכי צה"ל, גזענות נגד ערבים ומשנה של טרנספר. תחקיר עובדה חשף מסעות נקמה בדמות 'חיסול חשבון', ומעל הכל פגיעה בוטה בנשים", הוסיפה חברת הכנסת.

בתו של גנדי, מצדה זאבי, הגיבה אתמול על התעלמות השמאל מהנצחת אביה וממורשתו. בראיון ל״ידיעות אחרונות״ אמרה מצדה ״כואב לי על כל בחורה שנפגעת ושנושאת צלקת, אבל יש נשים שמנצלות זאת לרעה. בפירוש. איך אני יכולה להתווכח עם אישה שמסתתרת מאחורי וילון בתחקיר של 'עובדה'? למה היא חיכתה כל כך הרבה שנים?

''באיזו זכות שופטים את אבא שלי אחרי מותו? לדעתי, זה ממש לא הגון לתבוע אדם אחרי שהוא כבר לא יכול להשמיע את קולו, ולא רק בנושא הזה. בכל תחום. אם יש לכן טענות תטיחו אותן באדם בעודו בחיים".

על מחאת מנהלי בתי הספר בתל אביב שהתעלמו מיום הזיכרון של אביה אמרה מצדה זאבי כי ״בעיניי זו הצביעות בהתגלמותה. מצד אחד מנהלי בתי הספר בתל־אביב לא רוצים להנציח את אבא, ומצד שני הם לוקחים את התלמידים שלהם למוזיאון ארץ ישראל שאבא שלי היה מקימו הבלעדי. מעבר לכך, מנהלי בתי הספר חוטאים לתפקידם החינוכי".

לדבריה, אותם מנהלי בתי ספר כופים את עמדותיהם הפוליטיות על תלמידיהם. "אילו הייתי מנהלת בית ספר, ואילו קיבלתי ממשרד החינוך חוזר להנציח אדם מסוים, ואילו הייתה לי התנגדות לכך, לא הייתי מעזה לכפות את המחשבות הפוליטיות שלי על התלמידים. אסור לעשות את זה".