נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

עמותת הפורום החילוני הגישה היום (שלישי) ביחד עם עוד 8 עותרים עתירה למתן צו על תנאי לבית המשפט העליון בנוגע לפרקים העוסקים ברצח ראש הממשלה יצחק רבין בתכנית הלימודים "תרבות יהודית ישראלית" בשל היותם "מגמתיים ומעוותי מציאות".

על העתירה חתומים ח"כ עומר בר-לב, ח"כ תמר זנדברג, יהושע סובול, אפרים סידון, יגאל סרנה, אופיר פינס, ח"כ מוסי רז ותומר שרון. העותרים דורשים לקיים דיון דחוף שכן יום הזכרון לרצח יצחק רבין יהיה בשבוע הבא.

העתירה מביאה סקירה נרחבת של הפרקים הרלבנטיים בתכנית ומראה כיצד לטענת העותרים "ילמדו תלמידי החינוך הממלכתי תמונה כוזבת ושקרית המסתירה מהם בכוונה מכוון את המציאות הדתית-משיחית שהביאה לרצח ואת אלה שפעלו כדי להסית ולהביא לחיסולו של ראש הממשלה רבין ז"ל".

"התכנית לא מדברת על ההסתה בכיכרות העיר, התפילות ההמוניות פסקי דין רודף. אין בתכנית כל אזכור של הרוצח, של תפיסת עולמו, אין אזכור לרקע עליו צמח ולקולות הרבנים שפסקו דין רודף.

תלמידי החינוך הממלכתי ילמדו כי הדת על כל חלקיה, דובריה, מאמיניה ופרשניה, התנגדה ומתנגדת לכל סוג של אלימות, אפילו בדיבור, מאז ומעולם. בפעולות אלה של מחיקת עובדות היסטוריות ויצירת מצג שווא, במסגרת תכנית לימודים של מקצוע ליבה מחייב, פועלים משרד החינוך ושר החינוך, בניגוד לסמכות, בניגוד לאמת, ותוך הפעלת שיקולים זרים", טוענים מגישי העתירה.

ח"כ עומר בר-לב טוען כי "לא ניתן לקיצוניות לשכתב את ההיסטוריה. הילדים שלנו ראויים ללמוד ולדעת את העובדות ההיסטוריות ומורכבותן, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר ברצח ראש ממשלה בישראל הדמוקרטית - יצחק רבין ז"ל, אירוע מכונן וכואב שפצע את החברה הישראלית ושינה את פניה".

"הרצח המתועב נבע לא רק ממתחים פוליטיים כפי שמתואר בתכנית הלימודים הנוכחית של משרד החינוך 'תרבות יהודית ישראלית', אלא גם כתוצאה מהסתה דתית, קיצונית ואגרסיבית של רבנים שהוציאו נגד רבין 'פסק דין רודף' ומתפיסה משיחית של הרוצח. תמוה בעיניי שגורמים אלו אינם מוזכרים בתכנית הלימודים, והשמטתם מראה על לא פחות מכוונות ברורות לניסיון לשכתוב ההיסטוריה, שנכתבה בכאב ובדם", אומר בר לב.

ח"כ זנדברג הוסיפה כי "רצח רבין הוא הטראומה הלאומית הכואבת ביותר בתולדות ישראל. לטראומה הזאת יש היסטוריה, הקשר ונסיבות. הסתה, פסקי דין של רבנים ודין רודף נמחקו לחלוטין מאופן הלימוד של הרצח בתכנית הלימודים הממלכתית. אי אפשר להשלים עם שכתוב ההיסטוריה המעוות הזה, שנראה שמטרתו להציל את עורם של רבנים מהמגזר של בנט במקום להנחיל לילדי ישראל את האמת על רצח רבין".