הפיגוע בארמון הנציב
הפיגוע בארמון הנציבצילום: חזקי עזרא

אביו של מחבל שרצח שלושה ישראלים קיבל השבוע פרס על ייצוג משפטי של אשת מחבל אחר, כך דיווח "ישראל היום".

עו"ד מוחמד עליאן הוא אביו של המחבל בהא עליאן, שביצע את הפיגוע באוטובוס בשכונת ארמון הנציב בירושלים באוקטובר 2015 - פיגוע שבו נרצחו שלושה ישראלים.

לאחרונה ייצג את נדיה אבו ג'מאל, אשתו של המחבל ע'סאן אבו ג'מאל, ממבצעי הפיגוע המחריד בבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים בנובמבר 2014 שבו נרצחו חמישה מתפללים ושוטר.

הפרס המקומם הוענק לעו"ד עליאן בטקס באוניברסיטת אל־קודס, בשיתוף המכון הבינלאומי לזכויות אדם ושלום בקאן שבצרפת - זאת במסגרת תחרות בינלאומית שעסקה בניהול מקרים משפטיים הקשורים להפרות של זכויות אדם.

בתחרות השתתפו דיפלומטים ממדינות רבות, ובהן קנדה ובלגיה, לצד חברי פרלמנט צרפתים ופעילי זכויות אדם. אב המחבל קיבל את הפרס על מה שכונה "הסנגוריה הבינלאומית הטובה ביותר בזכויות אדם".

בטקס שנערך בקמפוס האוניברסיטה שבאבו דיס, ניצל עו"ד עליאן את המעמד ונשא דברי הסתה. "מדובר בהיסטוריית עוול חריגה. ע'סאן נורה למוות על ידי משטרת ישראל באמתלה של ביצוע הרג ישראלים בירושלים", אמר, "המשטרה לא הסתפקה בהריגתו של ע'סאן ללא משפט, ושעות לאחר האירוע הקיפו את הבית כוחות גדולים שחיפשו את אשתו וילדיו. המשפחה היתה נסערת ולא ידעה שמרגע זה יהפכו חייה לגיהינום".

עו"ד עליאן הוסיף: "העינויים נמשכו בהריסת הבית היפה שבנה ע'סאן, בית שהפך לחורבות כואבות. האב נהרג על ידי כיתת יורים, האם עברה גירוש ועקירת המשפחה שהתפזרה. בני המשפחה קיבלו עונש על לא עוול בכפם".