איציק כהן
איציק כהןצילום: ישראל וויל

ראשי מועצות ביהודה ושומרון החליטו למחות בתקיפות נגד ''הקפאת הבנייה'' שנתניהו מוביל ביהודה ושומרון. הם הגדילו לעשות והקימו אוהל מחאה מול ביתו בדרישה לתקצב את מרכיבי הביטחון ביישובים ואת סלילת הכבישים העוקפים באיו"ש.

לכאורה, דרישותיהם לגיטימיות ומחאתם גם כן, אבל השאלה שצריך לשאול היא למה שרעשי הרקע הללו יפריעו לראש הממשלה נתניהו כאשר הוא יודע שגם בבחירות הבאות כל אחד מהם ישלשל פתקי מחל בקלפי?

אכן יש הקפאה בנייה מסוימת ביו"ש ומצב הכבישים לא טוב בלשון המעטה. אנו התושבים, הראשונים שסובלים מהמצב הנוכחי. עם זאת, צריך להודות באמת: להתנהלות של ראשי המועצות עצמם יש חלק נכבד וניכר במצב הנוכחי.

בחודש יוני האחרון הוביל יוסי דגן, ראש מועצה אזורית שומרון, קמפיין מאסיבי נגד ראש הממשלה. "ראש ממשלה מהימין מקפיא את ההתיישבות", אמר אז דגן. ''אם ההקפאה הזו תאושר יהיה על הליכוד כמי שמוביל את המחנה הלאומי לשקול להעמיד מועמד אחר לראשות הממשלה, שיהיה מחויב במעשים ולא רק במילים".

סוף סוף היה נראה שראשי המועצות הבינו שכדי לשנות את המצב האבסורדי שנתיהו מוביל, עליהם להחריף את הטון ואף לאיים על נתניהו שיפעלו להחליפו. זה לא סוד שלראשי המתנחלים השפעה עצומה מי יעמוד בראש הליכוד.

מחאת ראשי הרשויות ביו"ש נגד נתניהו

וראו זה פלא, כשהיה נראה שנתניהו הוא זה שממצמץ ראשון ואף מוביל לביטול "תכנית קלקיליה", בא אותו יוסי דגן ותמך בפומבי בראש הממשלה בעצרת התמיכה בגני התערוכה. "מול צביעות השמאל הקיצוני - תושבי השומרון מחזקים את ראש ההמשלה!" כתב דגן בדף הפייסבוק שלו.

דוגמה נוספת התרחשה לפני כשלושה שבועות, בלשכתו של ראש הממשלה. נתניהו הזמין את ראשי המועצות וההתיישבות להרמת כוסית. כל ההתקפות מצידם לפני כן וההאשמות החמורות נגד "נתניהו המקפיא", לא מנעו מהם להגיע ללשכתו ולהוציא לתקשורת תמונה של הרמת כוסית חברית ומחוייכת - בדיוק התמונה שנתניהו צריך.

הזיג זג וההפכפכות של ראשי המועצות ביו"ש, לא רק פוגעים בהם, אלא בכל ההתיישבות ואף באמינות המתיישבים בכל הקשור להיקפי הבנייה וההקפאה המדוברת.

אם בנימין נתניהו באמת כל כך גרוע להתיישבות, איך זה שכמעט כל ראשי המועצות הם מתפקדי ליכוד שישלשלו ביחד עם נאמניהם פתקי מחל ביום הבחירות?

על ראשי המועצות להחליט. אם לדעתם נתניהו פוגע בהתיישבות - עליהם לעשות הכל כדי להחליפו ולפגוע בתדמית הימנית שלו. כמובן שזה כולל לא להופיע באירועי תמיכה והרמות כוסית עם ראש הממשלה.

הגיע הזמן לחשבון נפש ולחישוב מסלול מחדש. אין טעם באוהלי מחאה ופוסטים נוקבים כאשר המסרים סותרים. אז בקשה קטנה מראשי המועצות ביו"ש: עד שתסגרו על עצמכם, תעשו טובה ותניחו לנו.