יואב קיש: התחלנו את המושב ברגל שמאל

"פתחנו את המושב והרוחות סוערות", אומר היום (רביעי) ח"כ יואב קיש מהליכוד בפתח הראיון לערוץ 7.

לדבריו הוא אינו חושש מהקדמת הבחירות, "ברור שלכל המפלגות השותפות בקואליציה אין אינטרס ללכת לבחירות וזה מעיד על יציבות".

קיש מודע לוויכוחים ולמתיחויות שמעוררות מספר הצעות חוק, "התחלנו את המושב הזה ברגל שמאל, כל הויכוחים בתוך הקואליציה עם ח"כים שעולים לתקשורת ומתבטאים אחד נגד השני בנושאים שונים. בעיני זו טעות - את הדברים האלה צריך ללבן בחדר הדיונים ואם רוצים שבאמת הקואליציה תמלא את זמנה ותמשיך ותשרוד את השנה וחצי נוספות ובטח את המושב הקרוב צריך לשנות את הדיסקט ולהתחיל לעבוד ביחד ולדבר על אי ההסכמות בחדרים ולהגיע לפשרות".

ח"כ קיש מתייחס לנאומים שנשאו ראש הממשלה והנשיא בטקס פתיחת המושב ולסערה שעוררו, "אני חושב שכל הנאומים היו טובים, גם של יו"ר הכנסת, גם של הנשיא וגם של ראש הממשלה, אני הולך להשתמש בביטוי 'חמוצים' מידי פעם, אין ספק שיש לו מסר מאוד חזק ולגבי הביקורת על הנשיא אני לא מצטרף לרוחות האלה.

"אני חושב שהנשיא אולי עשה טעות שנראה היה כאילו הוא מכוון לצד אחד, אבל אני חושב שאת ההערות שלו אפשר לקחת לכל המפה ולכל 120 חברי הכנסת ולהרגיע קצת ולדבר יותר על אחדות להבין אחד את השני ולנסות לעסוק ביחד וגם אם יש אי הסכמות לא לפנות להתלהמות ולהשמצות זולות".

קיש מגנה את כתובת הגרפיטי המנאצת את הנשיא אך לא חושב שיש להצביע על אשם בנושא, "ברור שאני מגנה ולא צריך ישר להיתפס פה להאשמות. אין לזה שום קשר לראש הממשלה וכל ניסיון לחבר את זה לליכוד או למשהו כזה הוא מעוות לגמרי וברור לכולם שמי שעשה את זה הוא פושע וצריך לטפל בו. מעבר לכך אני אומר עוד פעם - צריך להוריד את הלהבות להשתדל, בטח בקואליציה, לעבוד ביחד ובאופוזיציה לשמור על שיח מכבד ומכובד משני הצדדים".

עם פתיחת המושב ח"כ קיש מספר על היעדים שלו, "אני מקדם את חוק ירושלים רבתי שהוא חוק מאוד משמעותי ועולה כבר לוועדת שרים ואני מקווה שיקבל את תמיכת כל השרים. אני מתחיל לחוקק את תיקון חזקת הגיל הרך וגם נושא מזונות. יש לנו מאבק בשדולת ארץ ישראל גם על ביטחון ההתיישבות וגם על חיזוק ההתיישבות".

לשאלה האם הוא חושש מאופוזיציה יותר לוחמנית קיש משיב בחיוך, "אשמח לאחל לאופוזיציה שיהיו יותר לוחמניים אנחנו תמיד נענים לאתגרים. בסופו של דבר הקואליציה הזו עובדת טוב ומצליחה לעמוד ביעדים שלה".