טביב. מבוכה
טביב. מבוכהצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

לצד הניצחונות הגדולים והיכולת על כר הדשא שהביאו אותם בסיום שמונה מחזורים אל המקום השני בטבלת ליגת העל שבכדורגל, מרחק 3 נקודות מהמוליכה הפועל חיפה, משהו לא טוב עובר על בית"ר ירושלים העונה, לפחות בכל הקשור לפן הניהולי.

אחרי שפיטרה שני מאמנים ומינתה מאמן צעיר וחסר ניסיון בדמותו של בני בן זקן, הערב (רביעי) שילמה בית"ר ירושלים את המחיר על כך, כשבמשך רבע שעה שיחקה עם שישה זרים על כר הדשא, דבר המנוגד לתקנון ההתאחדות לכדורגל המתיר רק חמישה זרים בכל זמן נתון על הדשא.

הירושלמים שהצפינו לקריית שמונה לאחר שני ניצחונות ליגה רצופים, על נתניה ומכבי חיפה, רצו להמשיך את המומנטום והמזל עם העפלה לחצי גמר גביע הטוטו שבכדורגל, המפעל השלישי בחשיבותו בכדורגל הישראלי אך לא הצליחו להסתדר עם קריית שמונה המקומית וירדו בתום 90 הדקות עם הפסד בתוצאה 0:1 שהוא כולו לפרטוקול, כשהמשחק יוכרע בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל שתפסוק עונש של הפסד טכני כנגדם.

היה זה בדקה ה-46 כשאל כר הדשא עלה אנטואן קונטה במקומו של דוד קלטינס, מה שהביא לכך שעל כר הדשא משחקים כל ששת הזרים של הירושלמים - קונטה, הייסטר שחזר מתקופת השעיה בת ארבעה משחקים, ז'אורז'יניו וקלאודמיר הברזילאים, אריק סאבו ופול אדגר.

בן זקן, שמשחקו הערב על הקווים כמאמן בית"ר היה הרביעי בסך הכל, חזר אל המקום בו שימש לראשונה כמאמן בכיר בליגת העל, כשאימן במשך ארבעה משחקים בלבד את קריית שמונה עד שפוטר באמצע המשחק ובשידור ברדיו על ידי הבעלים הצפוני איזי שרצקי, ויצא אבל וחפוי ראש מהמפגש הערב מול קבוצתו הקודמת בליגת העל.

קריית שמונה שלא ניצחה בארבעת משחקיה האחרונים, מעפילה שוב אל חצי גמר גביע הטוטו שבכדורגל, כשזו הפסידה בגמר המפעל בעונה שעברה לאלופה הפועל באר שבע בתוצאה 1:4.

חיים סילבס שלא ניצח את בית"ר ירושלים לעולם כמאמן בליגת העל, עושה זאת עם שער אחד שנכבש על כר הדשא בדקה ה-68 משער של שובל גוזלן, ושלושה שערים שככל הנראה יפסקו כנגד הירושלמים בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל.

קריית שמונה שהעפילה בשש השנים האחרונות ארבע פעמים אל מעמד הגמר, מצטרפת אל מחזיקת הגביע אשתקד האלופה הפועל באר שבע ואל מכבי חיפה שהעפילו כבר לשלב חצי הגמר, ומחכות למנצחת בין מכבי ת"א ומחזיקת גביע המדינה בני יהודה.