"בג"ץ נהג במידה של שערורייתיות"חזקי ברוך

חבר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ מוטי יוגב, מביע שביעות רצון מהעובדה שגם הנשיא ראובן ריבלין זיהה את הבעיות הקיימות בהתנהלות בית המשפט העליון.

"אני כן הייתי מאלה ששמו לב לביקורת של ריבלין לבית המשפט והפנה את מבטו לנשיאת בית המשפט נאור, ואמר לה, אתם התחלתם במהפכה שתהיה הרס ולא בניין", הוא אומר בראיון לערוץ 7.

יוגב נשאל מה הדבר המרכזי שסיעתו, הבית היהודי, תקדם במושב החורף - וענה כי מדובר בהפרדת הרשויות."הייתי מהראשונים שעוררו על הדבר ואולי במטפורה שלא ראויה. התכוונתי לומר כי בית המשפט העליון הוא מוסד חשוב, אבל במשך עשרות שנים במהפכה החוקתית הוא חדר למגרש של הכנסת - במבול של ביטול חוקים וביטול רצון העם".

"בית המשפט מנע מהממשלה ומהכנסת לממש את רצון העם. עלינו לאזן את הרשויות ולהביא לאיזונים לבין הרשויות. במילה צבאית אני אומר לרשות השופטת 'רדו במקום' וכבדו את הרשויות האחרות. אל לכם לבטל את החקיקה בכנסת. אקדם חקיקה בנושא שבית המשפט לא יכול לבטל את חוקי הכנסת".

בג"ץ דחה את בקשת תושבי נתיב האבות לנסר את בתיהם. יש עדין מה לעשות?

"גם בהחלטה זאת יש מידה שערורייתית. שופטים בבית המשפט העליון כמו מזוז הכשירו הרבה מבנים פלסטיניים לא חוקיים וכך גם בבתים של מחבלים בדקו כל מטר האם להרוס ומנעו הריסה של בתי מחבלים לא פעם. אך כשתושבי נתיב האבות ביקשו להסתפק בהריסה חלקית, שופטי בג"ץ דחו את בקשתם".

"לא דין אחד לאויבי ישראל ששופטי בבג"ץ מקילים ולמתנחלים חלוצים בו שופטי בג"ץ מחמירים. אנחנו כחברי הכנסת בוחנים את הדברים והם נידונים אצל בנט, שקד וליברמן ואני מקווה שתמצא הדרך לתושבי נתיב האבות".

"לא יעזור כלום. לא לרשות השופטת ולשופטים השמאלנים שבתוכם, ויש כאלה לצערי. ניכרים גם השלכות והשפעת דעות של שופטי בית משפט העליון. צריך לשנות ולייצג שם יותר את העם ולא רק את האליטה המשפטית"

השמאל בכנסת חמוץ לדעתך?

"השמאל בכנסת חמוץ. יכול להיות שהקטע של החמוצים היה ארוך מדי ואולי היה צריך נאום יותר מאחד וממלכתי. אבל, לצערי הרב, התופעה הזאת קשה. השבוע ציינו את יום הקליטה - ואתה רואה את דוברי האופוזיציה כמו הרצוג וסבטלובה שמבקרים את הממשלה מבלי להיות בוועדות. זו חמיצות שאיננה מביעה את העובדות. עם ישראל שמח ויש הרבה דברים לתקן ולקדם. צריך להסתכל על שלושת רבע הכוס המלאה".

האם לדעתך הקואליציה יציבה?

"הקואליציה יציבה. כלל מרכיבה רואים בהמשך קיומה של הממשלה דבר חשוב וטוב - ואני מקווה שגם הביטויים שנאמרו בנושא החוק הצרפתי יגיעו להסכמות"

כחבר ועדת חוץ וביטחון, על תושבי ישראל להיות מודאגים מהמצב בגבול הצפון?

"יש התגברות של כמה איומים חדשים. צבאות התפרקו כמו צבא סוריה ומנגד החיזבאללה התחזק. יחד עם זאת, איראן שהיא ראש הנחש של כל הטרור באזור, בחרה לעצמה מעבר הרצונות שלה לגרעין וזריעת טרור בכל העולם - לבסס את זרועותיה בסוריה ולהביא כוחות עם עשרות אלפי חיילים קרוב לגבולנו. הדבר הזה חמור ועלינו לפעול מדינית מול רוסיה וארה"ב ולהיערך צבאית".