תצפית מהר הזיתים
תצפית מהר הזיתיםצילום: Miriam Alster/FLASH90

הנהלת מועצת בתי העלמין ירושלים בשיתוף המשרד לשווין חברתי בראשות השרה גילה גמליאל ואגף לחינוך חרדי בעיריית ירושלים יצאו במיזם משותף לזכות את כל תלמידי מוסדות החינוך להגיע להר הזיתים, מקום בו נטמנו גדולי ישראל בכל הדורות.

"מטרת המסע החינוכי", אומר מנהל מועצת בתי העלמין ירושלים הרב הלל הורוביץ, "ללמוד על שרשרת הדורות ותולדות גדולי ישראל, ולהכיר ולחוש את הקשר הבלתי נפרד ממקור השכינה בקודש הקדשים אל רבותינו מפרשי התורה".

מועצת בתי העלמין מציעה תכנית מסע ערכי ובה תוכן רוחני מפוקח שיותאם לכל שכבת גיל אשר תפגיש את התלמידים במסע מרתק ומעניין במיוחד בהר הזיתים ובמקום מנוחתם של גדולי ישראל. במסע זה ניתן לשלב כמה אופציות מאובטחות של מסלולי הליכה וכן ביקור בכותל.

במועצת בתי העלמין מבהירים כי הודות לתכנון והיערכות מיוחדת של כלל הגופים, הר הזיתים הינו היום מקום מאובטח ושמור בצורה הטובה ביותר ללא כל חשש חלילה.

הרב הלל הורוביץ סיכם, "נפלה בחלקי הזכות לשמש בתפקיד אשר תחת אחריותו גם המקום הנשגב והגדול הר הזיתים אשר עליו דרכו אלפי שנים צדיקי ומאורי הדורות. זכיתי לשמוע דברים בדבר חשיבות ונחיצות קידום העניין מכל גדולי ראשי הישיבות והאדמו"רים שאיתם אני זוכה להתייעץ תדיר. במסגרת ההתחדשות הגדולה בחזרה של ההר, המקום בטוח ושמור לכל העולים הרבים לציונם של גדולי ישראל הטמונים בו, אנו זוכים לעסוק גם בחשיפת המסע ההיסטורי של ההר לאורך הדורות".

מנהל האגף למבני דת בעיריית ירושלים וחבר הנהלת מועצת בתי העלמין ירושלים הרב יצחק הנאו הוסיף כי "המגמה בחיבור אל שרשי הדורות וחשיפת ההיסטוריה היהודית מלווה ומהווה חלק מאתגרי עיריית ירושלים מאז ומתמיד. חלק היסטורי ומרכזי של ירושלים הינו הר הזיתים אשר את סגולתו וחשיבותו הרבה ראו אבותינו מדורי דורות שבחרו להיקבר אל מול מקום קודש הקדשים".