מירי רגב
מירי רגבצילום: הדס פרוש, פלאש 90

"דרך הספורט עם ערכי ההכלה והחברותיות שבו אנחנו יכולים להילחם בכל סוג של חוסר סובלנות", כך כתב שר הספורט האיטלקי לוקה לוטי לשרת התרבות והספורט מירי רגב.

שר הספורט האיטלקי כתב את הדברים הללו כתגובה למכתבה של השרה רגב, לאחר מפגן האנטישמיות שביצעו אוהדי לאציו במשחק הליגה שהתקיים ביום ראשון האחרון מול קליארי, במהלכו הונפו שלטים בגנות היהודים, נקראו קריאות אנטישמיות וכן הונפו תמונות של אנה פרנק לבושה במדי היריבה העירונית רומא.

הזדעזעתי מאוד לראות את השימוש הבזוי שעשו אוהדי קבוצת הכדורגל לאציו בתמונתה של אנה פרנק - ילדה יהודייה הולנדית שנרצחה במהלך השואה כמו ששה מיליון מאחיה ואחיותיה בני העם היהודי, בזמן מלחמת העולם השנייה על ידי הגרמנים הנאצים.

"אין זה חדש כי אוהדי לאציו במשך שנים ארוכות מתנהלים כארגון פרו פלסטיני, אנטי ישראלי ובין האוהדים הרבים, ישנם גם אלפים המזוהים בגלוי עם סממנים נאו נאצים", כתבה השרה רגב במכתבה מוקדם יותר השבוע ללוטי.

עוד כתבה השרה רגב למקבילה האיטלקי, "כידוע לך ברומא ישנה קהילה יהודית המונה למעלה מ-10,000 אנשים שחיים בה כאזרחים שווי זכויות. אירוע כמו זה שנרשם ביום ראשון האחרון עלול גם לפגוע בביטחונם של אנשי הקהילה.

כחלק ממערכת היחסים הטובה בין ישראל ואיטליה, אני מצפה ומאמינה כי ממשלת איטליה ואתה כשר הממונה על הספורט, תטפלו בתופעה המסוכנת הזו במלוא החומרה ותביאו לעקירתה מהשורש. אודה לך על התערבותך המיידית לטיפול בשורש הבעיה כדי לבער את הגזענות מהמגרשים", כתבה בסיום השרה רגב.

היום השיב שר הספורט האיטלקי למכתבה של השרה רגב, כשכתב "אני רוצה לאשר בתוקף את תחושת המטרד העמוקה, שיש לי מהאפיזודה המצערת שכללה כמה אוהדי כדורגל איטלקים. זוהי עובדה מצערת שאין לה כל צידוק ושגררה אחריה מילות גינוי מוחלטות מגורמים רבים בעולם הספורט ובציבוריות האיטלקית. מילות גינוי, שהגיעו גם מנשיא הרפובליקה סרחיו מטרלה".

השר האיטלקי, שהגיע לא מזמן לארץ להשקת מירוץ האופניים היוקרתי, ה'ג'ירו דה איטליה 2018' שיתקיים לראשונה בישראל, כתב עוד לשרה רגב "אני מקדם בברכה את ההזדמנות לזכור את פגישתנו בירושלים בהצגה של ג'ירו דה איטליה 2018. אלופים כמו ג'ינו ברטלי, חסיד אומות העולם שמהדורה מיוחחדת מוקדשת לזכרו במהלך מירוץ האופניים היוקרתי צריכים להיות דוגמא לאנשים צעירים. זהו הספורט שאנו רוצים", כתב השר האיטלקי.