פנחס ולרשטיין
פנחס ולרשטייןצילום: אלירן אהרון

פנחס ולרשטיין נבחר היום (חמישי) פה אחד על ידי ועדת מינויים של נציבות שירות המדינה לתפקיד יו"ר צוות הסדרת מאחזים ובתים ביו"ש, זאת בהתאם להחלטת הקבינט מלפני כמה חודשים.

צוות ההסדרה יחל את עבודתו בתוך מספר שבועות.

"ולרשטיין הוא אדם ערכי ומנוסה שיתרום רבות להתיישבות", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו.

החלטת הקבינט מחודש מאי 2016 קובעת כי תוקם ועדה לתקופה של שלוש שנים שתקדם הסדרה של מבנים ומאחזים ישראליים ביהודה ושומרון.

הצוות יכלול את אנשי משרד ראש הממשלה, משרד הביטחון והמנהל האזרחי, ובכל שלושה חודשים ידווח לראש הממשלה ולשר הביטחון על עבודתו.

ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי בירך על מינויו של ולרשטיין. ''טוב עשתה הממשלה עם החלטתה להקים את הצוות ואין ראוי כידידי פנחס ולרשטיין לעמוד בראשו.

''ולרשטיין הוא איש עשייה בעולם ההתיישבות מכיר את הנושא לפני ולפנים ובקיא באילוצים השונים. אני בטוח שבעבודתו יסייע רבות ליישוב הארץ", אמר רביבי.

מזכ"ל מפלגת האיחוד הלאומי, אופיר סופר, אמר כי "אין ראוי מפנחס לעמוד בראש צוות ההסדרה, פנחס משלים את המלאכה שהחל כראש מועצת בנימין ויש"ע, וזאת לאחר שבשנים האחרונות סייע רבות להרחבת ההתיישבות בגליל ובנגב".

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, מסר "אני מברך את ממשלת ישראל על המינוי החשוב, הן במשימתו המתבקשת מזה תקופה ארוכה והן פרסונלית. פנחס ולרשטיין ממייסדי תנועת ההתיישבות, תפקד כראש מועצה ותיק ומנוסה, איש מעשה שיביא ברכה לכלל אזרחי ישראל. בהצלחה".