אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה (חמישי) לראש המועצה האזורית מטה יהודה, משה דדון, כי נשקלת העמדתו לדין פלילי בכפוף לשימוע, בחשד לביצוע שורה ארוכה של עבירות ובהן שוחד, מרמה והלבנת הון, עבירות מין, שיבוש מהלכי משפט והדחת עדים.

מועצה אזורית מטה יהודה היא המועצה האזורית הגדולה בארץ, המאגדת 57 ישובים, לרבות צור הדסה, נס הרים, נווה אילן, מוצא ובית זית, עין רפא, עין נקובה וכן ישובים, קיבוצים ומושבים נוספים.

על פי החשד, דדון דרש מאנשי עסקים ויזמים שפעלו בתחומי המועצה, כספי שוחד בהיקף של מיליוני שקלים ואף לקח כספי שוחד בהיקף של מאות אלפי שקלים, במסגרת תפקידו כראש המועצה.

בנוסף, דדון חשוד שניצל את מעמדו ותפקידו ופעל לקדם אינטרסים כלכליים של אנשי עסקים ויזמים אלה במועצה. כמו כן חשוד דדון בעבירות מרמה, הלבנת הון והעלמת מס בהיקף מאות אלפי שקלים.

על פי הראיות שנאספו, בשנים 2010 – 2015 פעל במסגרת תפקידו כראש המועצה האזורית מטה יהודה תוך משוא פנים, העדפה וסטייה מן השורה, בשיטתיות ובעקביות למתן יחס מועדף ל"קבלן הבית" של המועצה, שבמהלך התקופה זכה במכרזים במועצה אזורית מטה יהודה וביצע עבודות בשווי של כ – 170 מיליון ₪.

כך, על פי החשד, פעל דדון לזכייתו של אותו קבלן במכרזים וכן פעל לקידום אינטרסים כלכליים של הקבלן במועצה. במספר אירועים, על פי החשד, לקח דדון מהקבלן כספי שוחד בסך מאות אלפי שקלים, וזאת בעד פעולות הקשורות בתפקידו כראש מועצה.

הכספים הועברו לדדון באמצעות שליח במספר אירועים כאשר הם מוסתרים באריזת יין כ"שי לחג", שנמסרו בחניון המועצה בשעת לילה. וכן בתוך "תיק מסמכים" שהועבר במהלך מפגש במסעדת יוקרה.

על פי הראיות, דדון ביחד עם אחיו אבי דדון קשרו קשר לכאורה לדרישת שוחד, בעד פעילותם למכירת המפעל החקלאי "תדמיר" לר', איש עסקים אשר חפץ לרכשו, תוך ניצול תפקידו ומעמדו של דדון כראש המועצה.

החשד הוא כי סוכם שבעד פעולותיהם אלה, ישלם ר' לאחים דדון סכום הנע בין 2-3 מיליון ₪. האחים דדון פעלו יחד לקדם את מכירת המפעל ובתמורה לפעולות שביצעו, הספיקו השניים לקבל מר' כספי שוחד בסך של 450,000 ₪ , בטרם נעצרו במסגרת החקירה.

חשדות נוספים נוגעים למגעים שקיימו משה ואבי דדון עם יזמי הפרויקט גבעות עדן - יישוב בהקמה בתחומי המועצה. במקרה זה, על פי החשד, דרשו האחים דדון מיזמי הפרויקט שוחד בסך כ 2 מיליון ₪ בעד היענותו של משה דדון כראש המועצה להגדלת מספר יחידות הדיור בפרויקט. היזם סירב לשלם את השוחד.

משה דדון אף חשוד כי נהג להעביר בעשרות הזדמנויות לעובדת המועצה סכומי כסף גדולים, ובהם כספי השוחד, לצורך הסוואת מקורם ומיקומם, והורה לה להפקידם בכספות שונות. דדון היה מורה לעובדת לשנות את מיקום הכספות מעת לעת, מחשש שהכספות ייתגלו. בנוסף, חשוד דדון כי הדיח את עובדת המועצה להעיד עדות שקר במקרה שתיקרא להעיד במשטרה, ושלא תפליל אותו.

פרשת עבירות המין.

על פי הראיות עולה כי משה דדון קיים יחסי מין עם מספר עובדות מועצה, ובהמשך התערב בתנאי העסקתן של עובדות אלה תוך ניגוד עניינים. בשתיים מן העובדות הוא ביצע לכאורה עבירות מין במספר רב של הזדמנויות, תוך התעמרות מתמשכת מצידו באחת העובדות.

כתב החשדות מייחס לדדון בין היתר עבירות הדחה בחקירה, סחיטה באיומים, שימוש לרעה בכח המשרה, שיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות.

על פי החשד, זמן קצר לאחר שנבחר לתפקיד ראש המועצה, הדיח דדון תחת איומים את ד' עובדת המועצה, אשר התלוננה במשטרה על עבירות מין שביצע בה דדון. כל זאת על מנת שתחזור בה מתלונתה. בנוסף, חשוד דדון כי איים על תושב המועצה שיפגע בו ובמשפחתו בשל חשדו של דדון שקרובת משפחתו העידה נגדו במשטרה או מתכוונת לעשות זאת.

משה דדון גם חשוד שהורה למספר עובדי מועצה להעלים מסמכים שונים במהלך ביקורות מבקר המדינה, ובהם אף תיקה האישי של עובדת מועצה עימה קיים מערכת יחסים מינית בעבר, ואף היה מעורב, תוך ניגוד עניינים, בתנאי העסקתה. במקרה נוסף, חשוד דדון כי איים על מספר תושבי מועצה שיפגע בהם אם לא יצביעו לטובת אבי דדון אחיו בבחירות לתפקיד ציבורי במועצה.

במסגרת ההסכמות עם ב"כ של משה דדון, סוכם כי הרחקתו מתפקידו כראש המועצה האזורית מטה יהודה ושאר התנאים המגבילים שהוטלו עליו במהלך החקירה, יימשכו עד סיום הליכי השימוע וקבלת החלטה סופית בתיק.