ריבלין במליאה
ריבלין במליאהצילום: מארק ניימן, לע"מ

נאומו של נשיא המדינה בפתח מושב החורף של הכנסת עורר השבוע סערה לאחר שרבים חשו כי הוא ביקר את הימין במקום להיות ממלכתי.

בטורו השבועי בערוץ 7 מסביר ד"ר אריה את הביקורת על הנשיא ועל התומכים בו משמאל.

לדברי בכרך המחמאות שלהן זכה הנשיא ריבלין מנציגי השמאל נובעת מהעובדה שמדובר היה בנאום פוליטי מובהק וכי "ריבלין חצה את הקוים כבר מזמן".

בכרך מזכיר את קביעתו של ריבלין כי "בני עמו בחרו בטרור" זאת למרות שעד היום לא הורשע אף יהודי בפרשה על אף המאמצים האדירים של רשויות האכיפה.

גם על התקשורת מותח ד"ר בכרך ביקורת חריפה, "משום מה אף אחד מהמראייים לא שאל כיצד ברוב של ח"כ אחד שקיבל שוחד בעבור הצבעתו קיבל הרוב הדורסני או שלמעשה המיעוד הדורסני את הסכמי אוסלו".

בהמשך הפינה הואר מזכיר גם את הגירוש מגוש קטיף שנעשה בצורה דורסנית בתמיכת מערכת המשפט שלא עמדה לצד אנשים שנזרקו לרחוב, אך עמדה לצידם של מסתננים בלתי חוקיים.

"עתה פתאום לרוב אין שום סמכות לממש את הבטחתו לבוחר, לממש את רצון העם. 'ממלכתיות' הפכה מילת קוד המחייבת את הרוב הנבחר לממש את מאוויי המיעוט, אלו עתה כללי הדמוקרטיה והממלכתיות החדשה", אומר בכרך בסרקזם ומיד מוסיף בזהירות, "חייבים להתפלל שהגלגל לא יתהפך. אם יעלה השמאל לשלטון ישתנו באחת נורמותך הממלכתיות ושוב רוב מקרי יהיה רשאי לכפות את המיעוט מבלי להתחשב בשום זכויות".

בכרך גם תוהה לאן נעלמה הממלכיות אך 24 שעות אחרי אותו נאום של הנשיא כאשר באופן הפגנתי נעדרו נציגי "המיעוט הממלכתי המדוכא" כלשונו, מהאזכרה הממלכתית לשר רחבעם זאבי הי"ד, "אין לכם 'סמל ממלכתי' יותר משר נבחר ואין חילול הממלכתיות כרצח סמל זה".

"שיפלות הממלכתיות החדשה איננה יודעת גבולת ועתה 20 שנה אחרי הרצח מעלים מאוב האשמות שאין שום הוכחות מוצקות לביצועם מלבד תלונות ואולי הזיות?" תוקף בכרך.