סמדג'ה וששון. תהיה מדליה נוספת?
סמדג'ה וששון. תהיה מדליה נוספת?צילום: איגוד הג'ודו

למרות שהופיעו ללא סממנים ישראליים, ולמרות כל הקשיים שניסו להערים על נבחרת הג'ודו הישראלית בתחרות הגראנד סלאם שמתקיימת באבו-דאבי, זכתה המשלחת הישראלית כבר ביום הראשון של הטורניר במדליית הזהב היוקרתית.

אחרי הסאגה הארוכה בשל הרגישות הביטחונית וללא דגל ישראל וסממנים ישראליים אחרים, פתחה היום (חמישי) נבחרת הג'ודו של ישראל את תחרות הגראנד סלאם באבו דאבי בצורה מוצלחת מאוד כשהג'ודוקא הישראלי טל פליקר זכה במדליית זהב בקטגוריית משקל עד 66 ק"ג וגילי כהן חגגה גם היא עם מדליית ארד במקצה הנשים.

פליקר המתחרה במשקל עד 66 ק"ג זכה במדליית הזהב לאחר שגבר בקרב הגמר על יריבו האזרי. אל שמינית הגמר עלה פליקר אוטומטית בעקבות זכייתו במדליית ארד באליפות העולם האחרונה, שם פגש את דז’מיטרי שרשאן הבלארוסי. הישראלי היה דומיננטי הרבה יותר בקרב ולאחר שיריבו קיבל שלושה עונשים, הוכתר כמנצח ועלה לרבע הגמר.

בקרב לאחר מכן ניצח יריב מונגולי עם שני ווזארי בדרך לחצי הגמר, שם נזקק לעונש בניקוד זהב כדי לנצח את ילדוס ז’ומקנוב הקזחי. בגמר הוא כבר גבר על יריבו האזרי לאחר שביצע עליו איפון שזיכה אותו במדליית הזהב הראשונה של המשלחת הישראלית בטורניר היוקרתי המתקיים באבו-דאבי.

פליקר, שזכה במדליית הזהב עלה על ראש הפודיום ובשל איסורם של מארגני הטורניר על השמעת המנון מדינת ישראל הושמע המנון איגוד הג'ודו העולמי. בתגובה החל הג'ודוקא הישראלי זוכה הזהב לשיר את המנון המדינה בקול במטרה להעביר מסר למארגני התחרות ולאיגוד הג'ודו העולמי.

זו לא הייתה המדליה הראשונה עבור המשלחת הישראלית בטורניר שנפתח רק היום באבו-דאבי שבאיחוד האמירויות הערבית, כשעוד קודם לפליקר זכתה הג'ודוקאית הישראלית גילי כהן במדליית הארד.

כהן שסיימה השנה במקום החמישי באליפות העולם האחרונה, המשיכה את העונה הטובה בקריירה שלה כשזכתה במדליית ארד בקטגוריית עד 52 ק"ג.כשבקרב הראשון שלה ניצחה בוואזארי על יריבתה הפורטוגלית ולאחר מכן ניצחה גם את אוולין טשצ'ופ השוויצרית, מדליסטית הארד מאליפות אירופה עם שלושה וואזארי.

בחצי הגמר הפסידה כהן לצ'רלין סניק הבלגית, אך העפילה לקרב על מדליית ארד בו ניצחה את יוהאנה ראמוס הפורטוגלית וזכתה במדליה הראשונה של משלחת הג'ודו הישראלית בטורניר המתקיים באבו-דאבי שבאיחוד האמירויות, חרף כל הקשיים שהערימו על הישראלים בדרכם לשם.

מאמן נבחרת הגברים אורן סמדג'ה, מאמנו של פליקר התייחס למדליית הזהב ולפתיחת הטורניר היוקרתי ברגל ימין, כשאמר "אני שמח על ההתעקשות להגיע לפה, בלי או עם דגל. הראנו שאי אפשר לעצור את מדינת ישראל. אנחנו נעמוד ביעדים שלנו".