איילת שקד במאהל המחאה של ראשי יו"ש

שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) הגיעה הערב (חמישי) למאהל מחאה מול בית ראש הממשלה, שהוקם בדרישה להעביר את התקציבים למרכיבי הביטחון באיו"ש ולסלילת הכבישים העוקפים.

במאהל יושבים בני משפחות שכולות לצד ראשי הרשויות מאיו"ש - ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ראש מועצת בית אריה אבי נעים, וראש מועצת קריית ארבע מלאכי לוינגר.

השרה שקד סיפרה כי כבר בשנת 2014 היו דיונים בממשלה על התקציבים לשיפור התשתיות בהתיישבות, ''היינו בטוחים שהתקציבים מאושרים ואז נפלה הממשלה בין היתר גם בגלל ויכוחים על הנושא הזה''.

''ב-2015 קמה ממשלת ימין שכל שריה, כולל ראש הממשלה, חושבים שזה דבר נחוץ וראוי וכבר יש התחייבויות למתן התקציבים''.

שקד הדגישה כי ''זה לא עניין מדיני אלא ביטחון אישי של חצי מיליון התושבים שגרים ביהודה ושומרון, מגיעים להם קליטה סלולארית וכבישים טובים''.

לדבריה, המחבלים מנצלים מקומות חשוכים מבחינת קליטה סלולארית ותאורה, כדי לבצע פיגועים נגד יהודים. ''אנחנו צריכים לדאוג שזה לא יקרה. התחייבויות כבר יש ואנחנו שרי הממשלה צריכים לפעול שיהיה אישור תקציבי. אנחנו נעשה את זה בשבועות הקרובים''.

שרת המשפטים סיפרה כי בתקופה זו ''יש העברות תקציב לקראת סוף 2017 ו-2018, ומתחילים לעבוד על תקציב 2019, זה הזמן עכשיו לוודא שיש מקור תקציבי ואנחנו צריכים לדאוג שזה יקרה''.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר ''שבענו מהבטחות ושבענו מסיפורים, בשבוע שעבר אמרו שלושה מיליארד והשבוע 800 מיליון. אנחנו לא מאמינים. החלטה בלי מקור תקציבי היא לא החלטה.

''כרגע אין מקור תקציבי. הדרישה שלנו היא ברורה - לתת גיבוי למאבק, שהמחנה הלאומי לא יניח לראש הממשלה עד אשר יהיה מקור תקציבי", הבהיר דגן.