אדלשטיין במאהל המחאה: "מקווה שלא יהיה צורך בהחרפת המאבק"

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין פקד הערב (חמישי) את מאהל מחאה מול בית ראש הממשלה, שהוקם בדרישה להעביר את התקציבים למרכיבי הביטחון באיו"ש ולסלילת הכבישים העוקפים.

במאהל יושבים בני משפחות שכולות לצד ראשי הרשויות מאיו"ש - ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ראש מועצת בית אריה אבי נעים וראש מועצת קריית ארבע מלאכי לוינגר.

אדלשטיין סיפר כי בעבר, כאשר התגורר בגוש עציון, ידע היטב באילו מקומות לא יוכל להתראיין לרדיו בשל היעדר קליטה סלולארית.

הוא הדגיש כי הדבר חמור שבעתיים כאשר מתרחש אירוע חירום ובשל היעדר קליטה לא ניתן להזעיק סיוע רפואי או את כוחות הביטחון.

''אני באתי לשמוע אתכם כדי לדעת מה אני אוכל לעשות על מנת באמת להעביר דברים הלאה", אמר אדלשטיין לראשי המתיישבים במאהל ולמשפחות השכולות, ''אני לוקח על עצמי להעביר את הדברים לכל הגורמים הרלוונטיים בממשלה וכולי תקווה שבימים הקרובים אנחנו נשמע דברים מעשיים''.

על הבטחת נתניהו להעביר 800 מיליון ש''ח לפיתוח תשתיות ביהודה ושומרון אמר אדלשטיין ''אני מודע להצהרות שהיו בימים האחרונים אבל בין ההצהרות לבין ביצוע יש מרחק, לכן כולי תקווה שאנחנו נסגור את הפער הזה מהר מאוד. אני לא חושב שיש גורמים עוינים בממשלה אלא רק צריך לזרז ולהביא את התחושה הזאת של 'אין מחר', צריך היום.

''אני מקווה מאוד שבתוך כמה ימים לא יהיה צורך בהחרפת המאבק ולא יהיה צורך במאהל הזה כי הדברים הבסיסיים ביותר והצרכים הבסיסיים ביותר יענו בהתאם לכך שיותר מחצי מיליון מתושבי מדינת ישראל חיים ביהודה ושומרון. אנחנו לא צריכים להיות אחרונים בשרשרת המזון אלא שווים בין שווים".