משה יעלון
משה יעלוןצילום: פלאש 90

שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון התייחס לאמירות סביב השבעתה של השופטת אסתר חיות לנשיאת בית המשפט העליון, במקום השופטת מרים נאור.

״אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת של איומים פנימיים ובראשם איום ממשי על הדמוקרטיה. זהו מאבק על דמותה ועתידה של מדינת ישראל", טען.

"אני שותף לדאגה שביטאה הנשיאה חיות ולמסר המרכזי של הנשיא ריבלין, וחרד נוכח הפגיעה המתמשכת בערכים הבסיסיים של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. זהו מתכון לאי דמוקרטיה, לעריצות בדרך לדיקטטורה".

יעלון תקף גם הוא את נתניהו: "מתבצעת כאן דה לגיטימציה מכוונת על ידי ראש הממשלה לשומרי הסף רק בשביל הישרדות פוליטית. 'אחרי המבול' כפי שהגדיר הנשיא היטב, כאשר מה שקובע זה לא מה טוב למדינה אלא מה טוב להישרדות״.

באשר לחקיקת החוק לאיסור חקירת ראש ממשלה מכהן, אמר יעלון: "אפשר לראות מי המציעים, אלה שוב השליחים של נתניהו. מה פתאום זה עולה עכשיו? זה מקרה? זו הטבעת המתהדקת, הציבור רואה רק את העשן אני רואה את האש. אלה יוזמות שנועדו להציל את עורו של נתניהו, העניין הוא רק להרוויח זמן״.


האם ירוץ בבחירות הקרובות? "אני בונה את כוחי הפוליטי, נפגש עם כולם, חושבים מה ואיך ניתן לעשות ביחד או לחוד. אני מעדיף ביחד".