אדמות כנסיה? נחלת שבעה
אדמות כנסיה? נחלת שבעהפלאש 90

עזאם אל-ח'טיב, מנהל נכסי ההקדש האסלאמי בירושלים, מגדיר את העברת הבעלות על נכסי וואקף אסלאמיים או נוצריים (במשתמע ליהודים) כ"בגידה".

בראיון לעיתון חמאס "אל-ריסאלה" אמר ח'טיב, כי גורמים בקהילה הנוצרית מסרו על עסקאות נדל"ן שבוצעו ואשר כלל נכסי הקדש אסלאמי.

לדבריו, הנושא נמצא כיום בבדיקה עם הרשות הפלסטינית וההנהגה הירדנית שהיא המופקדת על נכסי ההקדש האסלאמי בירושלים, וזאת בניסיון למצוא פתרון לבעיה.

הארכיבישוף הישראלי עטאללה חנא, הידוע בתמיכתו בפלסטינים, קרא למנוע העברת הבעלות על נכסי הכנסייה האורתודוקסית (במשתמע ליהודים) בציינו, כי הניסיון להשתלט על נכסי ההקדש הנוצריים הוא למעשה פגיעה במולדת ובעם הפלסטיני.

קודם לכן, הזהיר איש הדת הנוצרי מנואל מוסלים, החבר במועצה האסלאמית נוצרית לתמיכה במקומות הקדושים ולשעבר ראש הכנסייה הלטינית בעזה, כי כנסיות בגדה המערבית ובירושלים"משרתות את תוכנית הכיבוש הישראלי".

הוא הוסיף, כי קיימות ראיות לכך שבעבר הכנסיות הללו מכרו אדמות בירושלים, בית לחם וחברון בהדגישו, כי כל מכירה של גרגר אדמה של אדמות הכנסייה ל"כיבוש הישראלי" הוא בגדר "בגידה חמורה" בעם הפלסטיני בכלל ובנוצרים הפלסטינים בפרט.