"רוב יהודי בי-ם חשוב מכל אינטרס"

השר ישראל כ"ץ התייחס הבוקר (ראשון) עם כניסתו לישיבת הממשלה להחלטת ראש הממשלה למנוע את העלאתו להצבעה של חוק ירושלים רבתי היום בישיבת ועדת השרים לחקיקה.

כץ ציין את ההסבר שנתן נתניהו בנושא בישיבת שרי הליכוד ואמר, "ראש הממשלה הבהיר פעם נוספת שהוא תומך בחוק ירושלים רבתי, שבא להבטיח את הרוב היהודי בירושלים ולחזק את העיר ירושלים. היתה פניה של האמריקנים להבין מה בדיוק אומר החוק".

בהמשך הסביר השר כץ כי לא אמורה להיות התנגדות אמריקנית, "היחודיות של החוק הזה היא שהוצאנו את העניין המדיני מתוכו, אנחנו לא מחילים ריבונות במסגרתו, לכן לא אמורה להיות בעיה מדינית עם זה".

"הבנתי שיש כל מיני מגזרים שמחשבים חישובים אם זה טוב להם או לא טוב להם", עקץ השר כ"ץ חלק ממתנגדי החוק, "בשבילי רוב יהודי בירושלים חשוב יותר מכל אינטרס פוליטי".

"אני מבין שהיום אין בכלל הצבעות על חוקים, אני מקווה שעד השבוע הבא הבירור והדיאלוג עם ארצות הברית שגם אני מתכוון להיות שותף בו יתקיים ונבהיר להם שזה חוק ישראלי פנימי שבא לחזק את ירושלים בלי קשר לסוגיות מדיניות ובלי קשר לסוגיות מגזריות", הוסיף כ"ץ.

"אני חושב שהיום בין המשימות שיש לממשלה הזו, לצד הביטחון, אני לא רואה משימה חשובה יותר מלחזק את ירושלים מול כל מי שקורא תיגר על שייכותה לעם היהודי", הדגיש השר כ"ץ בסיום דבריו.