אלישע לוי
אלישע לויצילום: ראובן כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה

עכשיו זה רשמי - אלישע לוי לא ימשיך לאמן קדנציה נוספת את נבחרת הכדורגל של ישראל. "הייתה לי זכות גדולה לאמן את נבחרת ישראל", כך אמר היום (ראשון) מאמן נבחרת ישראל היוצא, אלישע לוי, לאחר שזה קיבל את ההודעה הרשמית על סיום דרכו כמאמן נבחרת הכדורגל של ישראל.

לוי, סיים את קמפיין מוקדמות מונדיאל 2018 באכזבה גדולה כשהנבחרת ממוקמת במקום הרביעי, לאחר תצוגות שפל גדולות מול נבחרות מקבילות שוות ברמתן לנבחרת ישראל, בתוספת לזימונים חסרי היגיון וחדר הלבשה רעוע.

מהקדנציה היחידה של המאמן הוותיק בנבחרת הלאומית ייזכרו ללוי שמונה בחודש אפריל 2016 לאחר הצלחה יחסית במכבי חיפה והפועל באר שבע את סערת סרט הקפטן של ערן זהבי, ואת הכדורגל הנרפה שהציגה ישראל כשהתרסקה עם הפסדים בבית למקדוניה ולאלבניה ובקושי ניצחה את ליכטנשטיין החלשה. ככה לא בונים נבחרת.

עבור המאמן מבית שאן מדובר היה בשיא שלילי, כשמעטים לפניו אימנו במשך קדנציה אחת בלבד את הנבחרת הלאומית, מה עוד שזה אימן בקמפיין בו לנבחרת הישראלית לא היה אף סיכוי להגיע לשלבים הבאים בבית בו התמודדה עם נבחרות איטליה וספרד החזקות. אך לאור המצב החברתי בנבחרת, בתוספת לזימונים התמוהים של שחקנים ולתוצאות הרעות מול נבחרות מקבילות שוות ברמתן לנבחרת הישראלית, הודיע היום יו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני על סיום דרכו של המאמן הלאומי בנבחרת.

ההודעה על סיום דרכו של לוי בנבחרת הייתה קשה לעיני, כשזה כבר הצהיר במהלך הקמפיין על כך שיאפשר למאמן קדנציה נוספת לאור חוזקן של היריבות, אך לאור הכישלון הגדול בעיקר בכל הקשור להתנהלות ולדרך שלא הצליח להתוות במהלך הקמפיין, החליט עיני להודיע למאמן על פרידה.

בחודש אפריל 2016 מונה לוי לתפקיד מאמן הנבחרת לקראת קמפיין מוקדמות מונדיאל 2018 בעקבות המוניטין שצבר במכבי חיפה ובהפועל באר שבע. בסופו של דבר ישראל הציגה כדורגל נרפה וסיימה במקום הרביעי בבית שכלל את ספרד, איטליה, אלבניה, מקדוניה וליכטנשטיין.

במהלך הקמפיין ישראל הפסידה כצפוי ארבע פעמים לספרד ולאיטליה, ניצחה בחוץ מול מקדוניה ומול אלבניה, אך לאחר מכן התרסקה, הפסידה בבית למקדוניה ולאלבניה ובקושי ניצחה את ליכטנשטיין החלשה, תוך הצגת משחק חלש, נרפה ומבזה.

בהתאחדות לכדורגל אמרו כי "יו"ר ההתאחדות לכדורגל, עופר עיני, נפגש היום עם מאמן הנבחרת אלישע לוי, והודיע לו כי לאחר ששוחח בנושא גם עם חברי ועדת האיתור ימליץ להנהלת ההתאחדות שתתכנס ב-8 בנובמבר על אי הארכת חוזהו כמאמן הנבחרת".

"אלישע לוי היה ונשאר מאמן מצוין, ואני מודה לו על העבודה המשותפת, על ההשקעה הרבה ועל התרומה לנבחרת ישראל", אמר עיני שהוסיף "בצד ניצחונות יפים במהלך קמפיין מוקדמות מונדיאל 2018 ולא מעט רגעים טובים, היו גם דברים פחות מוצלחים. אלישע, בכך אין לאיש ספק, עשה כל שלאל ידו כדי להביא להצלחת הנבחרת. החובה שלנו היא לקיים בחינה אמיתית ומעמיקה לגבי הנבחרת הבוגרת ולאפשר למאמן הבא את התנאים הטובים והנכונים ביותר להצלחה", אמר יו"ר ההתאחדות.

אלישע לוי עצמו אמר בסיום הפגישה בה נמסרה לו ההודעה הרשמית על סיום דרכו, הודעה שכבר הייתה ידועה לכל מיד בתום המשחק האחרון של הקמפיין: "היתה לי זכות גדולה לאמן את נבחרת ישראל ונהניתי משיתוף פעולה מלא מצד יו"ר ההתאחדות עופר עיני וכל גורם אחר בהתאחדות לכדורגל".

לדברי לוי, "אין בי חרטה ולו הקטנה ביותר על ההחלטה לקבל עלי את התפקיד התובעני, המחייב והיוקרתי ביותר בכדורגל הישראלי. עשיתי הכל כדי שהנבחרת תצליח ולעולם אשאר אוהד גדול שלה. היו לי ולצוות שעבד עמי רגעים נפלאים, בצד רגעים פחות מוצלחים, ואני רוצה להודות לכל אחד מהם, כמו גם לאוהדי ולאוהדות שידעו בלא מעט הזדמנויות להזכיר לנו עד כמה הם אוהבים ומחויבים לנבחרת של כולנו. חשוב לי להודות לכל מי שעושה למען הנבחרת לילות כימים, אנשים שעבורם הנבחרת היא הדבר החשוב ביותר. אני מאחל הצלחה למי שיוביל את הנבחרת בקמפיין הבא ומתחייב לתמוך בה ללא סייג".

לוי ככל הנראה לא יישאר ללא תפקיד למשך זמן רב כשהוא בין המועמדים לרשת את תפקידו של גיא לוזון במכבי חיפה לכשיפוטר. מנגד בנבחרת הישראלית עדיין לא יודעים מי יאייש את עמדת המאמן לקראת קמפיין מוקדמות היורו הקרב ובא.