ראובן שמרלינג הי"ד
ראובן שמרלינג הי"דצילום: פייסבוק מועצה מקומית אלקנה

כתב אישום הוגש לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד נגד רוצחי ראובן שמרלינג הי"ד בערב חג הסוכות האחרון בכפר קאסם, כך הותר לפרסם בצהריים (ראשון).

במהלך חג הסוכות נעצרו במבצע משולב של השב"כ, הימ"מ וצה"ל יוסף חאלד מוצטפא כמיל ומחמד זיאד אבו אלרוב, תושבי קבטיה שבשומרון, בחשד למעורבותם ברצח.

השניים נכנסו לישראל באופן בלתי חוקי, תוך הסתייעות במסיע שב"חים, בהמשך שהו ועבדו בישראל כשבועיים ימים.

בחקירותיהם בשב"כ התברר כי השניים החליטו לבצע פיגוע דקירה ולגרום למותם של יהודים, ממניע לאומני, כנקמה על מות חברם, אחמד אבו אל רוב, אשר נהרג במהלך ניסיון לבצע פיגוע דקירה במעבר ג'למה, וכן על רקע האירועים במסגד אל אקצא.

לקריאת כתב האישום המלא לחץ כאן

צפו: צה"ל פועל בכפר ממנו יצאו המחבלים

עוד עלה בחקירה כי אחד המפגעים תכנן, עוד טרם כניסתו לישראל ובסמוך לה, לבצע פיגוע דקירה כנגד יהודים באשר הם, ולמעשה ניצל את כניסתו לישראל באופן בלתי חוקי לשם מימוש תוכניתו.

בנוסף, עלה כי לשם ביצוע הפיגוע הלכו השניים לרכוש סכין, וכן תכננו את מתווה הפיגוע, אשר כלל גם נתיב הימלטות חזרה לשטחי יהודה ושומרון.

בשב"כ מציינים כי במהלך חקירת רצח ראובן שמרלינג התקבל מידע אודות כוונות נוספות לביצוע פעילות טרור כנגד יעדים ישראלים בתחומי איו"ש, יחד עם פעילים נוספים מקבאטיה, אשר חקירתם עודנה נמשכת.

משפחת שמרלינג מסרה בתגובה "מודים לכוחות הביטחון שעשו עבודה מצוינת. מקווים שאבא יהיה היהודי האחרון שנרצח רק בשל היותו יהודי".

הלווית ראובן שמרלינג הי"ד