להיות שם ולנצח. ארד
להיות שם ולנצח. ארדצילום: יוסי זמיר. פלאש 90

נבחרת ישראל בג'ודו חוזרת מאבו דאבי עם חמש מדליות, אחת מהן זהב, אבל עדיין, למרות ההישג המרשים, עם תחושה מרירה לנוכח הסתרת הסמלים הישראליים מהתחרות.

יעל ארד, אולי הסמל המוביל של ענף הג'ודו הישראלי, התייחסה ביומן ערוץ 7 לתחושות המעורבות וציינה כי על אף התחושה המרירה, אין בכוחה של התחושה הזו למחוק את התחושה הטובה סביב ההישג הספורטיבי שהניבו התחרויות.

"אנחנו לא יכולים לבחור את הסיטואציה. יש למעלה מ-56 מדינות מוסלמיות בספורט העולמי ויש להן השפעה, הן גם בעלות ממון ומארחות, זה נכון שמה שנעשה מנוגד לצ'ארטר ואסור לנו בשום דרך לקבל את זה וצריך להילחם נגד התופעה הזו, אבל עדיין בעיניי השיח הנכון שלנו הוא באמצעות הופעה והישגים. אין כמו לחזור עם ניצחונות ומדליות. זה השיח האמיתי. בעולם מדברים על זה.

''הבן של דונלד טראמפ צייץ בטוויטר למיליוני עוקבים את הסיפור של טל פליקר עם העובדה שאי אפשר היה להשמיע את 'התקווה'. זה שיח חיובי שניתן למנף אותו בקהיליית הספורט הבינלאומית ואיגוד הג'ודו העולמי והוועד האולימפי הבינלאומי ולוודא שדברים כאלה לא יישנו ולהראות את העוול שעושים לנו, אבל לא לבוא ולא להתחרות, להפסיד את המומנטום, להיעלב כשלאף אחד לא אכפת, זו לא נראית לי הדרך".

ארד נשאלה אם בעקבות כל אירועי הסירוב להכיר בישראל, אי לחיצת ידיים וכו', יש בידי הנציגות הישראלית להגיע להישג כלשהו שיעניש את הסרבנים. "מדובר בתהליך", היא משיבה. "לפני האולימפיאדה היה אותו מצב ומכיוון שהיה מדובר בתחרות לקריטריון אולימפי, הוועד האולימפי חייב את אבו דאבי לקבל את הספורטאים הישראלים עד המקרה של שחקן סקווש שלנו שדאגו שייכנס למלזיה.

''אנחנו בתוך תהליך. הניצחונות הם קטנים. אבו דאבי היא מדינה ללא קשרים דיפלומטיים עם ישראל וצריך להבין את הסיטואציה שבתוכה אנחנו נתפסים כמנצחים, כשלא רק שלא בלענו את הגלולה אלא שגם ניצחנו והפכנו למנצחים הגדולים של הטורניר הזה. אנחנו צריכים לשאוף לניצחונות בזירה וניצחונות דיפלומטיים קטנים".

עוד נשאלה ארד אם ישנה אכזבה כלשהי ממשרדי הממשלה השונים שאולי נכון היה שינהגו אחרת "שרירים של משרדי ממשלה לא יכולים במקרה הזה לעזור. מי שבאמת יש להם את המשילות והיכולת לפעול זה הוועד האולימפי הבינלאומי ואיגוד הג'ודו הבינלאומי שיכול להגיד לאבו דאבי שאתם מארחים גראנד סלאם, קיבלתם את הזכות תחת הצא'רטר הבינלאומי, ולא עמדתם בכללים והנהלים, ולהבא לא אתן לכם לארח".

"בסוף כולם מבינים את שם המשחק, ואני מאמינה שיו"ר איגוד הג'ודו הבינלאומי יעשה את מה שצריך לפני ואחרי הקלעים. הוא כתב מכתב מאוד רציני למארגנים באבו דאבי והוועדה המארגנת. אין לי ספק שבמיוחד לאור ההישגים של הישראלים הם יפיקו לקחים, אבל אנחנו הישראלים צריכים להגיע להישגים על המזרן", אומרת ארד המגבה לחלוטין את ההחלטה לצאת לתחרות למרות המגבלות.

יצוין כי על פי דיווחים תקשורתיים, ראש איגוד הג'ודו באבו דאבי הודיע לנציגים הישראליים כי בפעם הבאה יונף גם הדגל הישראלי בתחרויות.