דמו אדום פחות? אולמרט
דמו אדום פחות? אולמרטצילום: אוליבר פיטוסי. פלאש 90

המשפטן עו"ד ד"ר חיים שטנגר אומר לערוץ 7 כי אין מקום לחוקק את החוק הצרפתי שימנע חקירות ראש ממשלה מכהן,

"יש מושג שנקרא עקרון החוקיות, העקרון אומר שלא מחוקקים חקיקה רטרואקטיבית. אני חושב שזה לא ראוי ולא מוסרי שחוק יחול על ראש ממשלה מכהן שיש חקירות בעניינו ומצד שני אם זה יחול רק להבא למה לעשות את זה עכשיו חכו לסוף הקדנציה ותחוקקו".

לדבריו החוק למניעת חקירות ראש ממשלה לא מתאים למדינת ישראל, "זה חוק שמתאים לתפיסה של צרפת ששם אין את שיטת התקדים אבל אנחנו מחוברים לשיטת המשפט האנגלו אמריקאית, אתה לא יכול לייבא דברים שלא קיימים זה חוק שזר למורשת הישראלית חוק מיותר. זה היה יכול להיות קיים אם יש חוק בחירה ישירה כמו שנבחר בשעתו אהוד ברק אז אתה יכול לשים את החוק הזה אבל החוק היום הוא לא חוק של בחירה ישירה, ראש ממשלה נבחר על ידי קואליציה אז אין שום סיבה שהוא יקבל ריהביליטציה ויהיה נקי מחקירות. אם אדם הולך לתפקיד ציבורי שידע שהוא משלם גם את המחיר, אחד מהם הוא גם חקירות בתקופת כהונתו וגם העמדתו לדין, האם הדם של אהוד אולמרט אדום פחות מהדם של נתניהו".

ד"ר שטנגר אומר עוד שאין גם מקום להקל ראש בחקירה של ראש ממשלה על רקע קבלת מתנות, "אינו דומה דינה של חפיסת סיגריות לחפיסת סיגרים מסוג קואיבה שזה אלפי שקלים אם מישהו מקבל חבילת סיגרים קובנים אז בהחלט זה לא ענין של מה בכך אלא עניין של הרבה בכך. סליחה אבל מדוע ראש הממשלה בכלל צריך לקבל מתנות למה בן גוריון לא נחקר למה זלמן ארן שהיה פעם שר החינוך אמר פעם למישהו מאנשי מפא"י שנגדי לא הוגש כתב אישום למה שופט לא מקבל מתנות מה דינו שונה מדינו של ראש ממשלה מכהן שניהם צריכים להיות מעל הדברים האלה ולא לקבל מתנות".