נתניהו וגרינבלט. ארכיון
נתניהו וגרינבלט. ארכיוןצילום: לע"מ

פקיד בכיר בממשל האמריקני מגלה הערב (ראשון) כי בשיחה שהתקיימה היום בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשליח האמריקני המיוחד למזרח התיכון, ג'ייסון גרינסלט, לא נדונו כלל החוקים החדשים העוסקים בהתיישבות.

רק הבוקר אמר ראש הממשלה לגבי חוק 'ירושלים רבתי' וחוק ביטול ההתנתקות מצפון השומרון אותו ביקש לקדם כי שני החוקים מעוכבים, בשל בקשת הממשל בוושינגטון. "האמריקנים פנו אלינו וביקשו להבין את מהות החוקים. כפי שפעלנו מולם בשיתוף פעולה עד עכשיו, כדאי לדבר איתן ולתאם מולם", דברי ראש הממשלה.

אלא שהנושא כלל לא עלה בשיחה שקיים נתניהו עם השליח ג'ייסון גרינבלט ועם שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן - לא מצד נתניהו וגם לא מצד האמריקנים.

הפקיד האמריקני אמר לנו כי "גרינבלט בא לפגישה כדי להבין היכן עומדים הניסיונות לחדש את תהליך השלום מבחינת ישראל, אחרי הפיוס בין פתח' וחמאס".

הוא הוסיף כי "ארה"ב אינה מתערבת בהליכי חקיקה ישראלים ואינה אחראית לעיכוב כזה או אחר בהן. לפי המידע שברשותי, אף אחד לא הגביל את נתניהו או ביקש ממנו לעצור הצעות הקשורות להתנחלויות".

לדברי הפקיד הבכיר, גרינבלט ופרידמן מנסים למצוא את הנקודה שבה יוכלו לנסות ולקרב בין הצדדים לבסיס משותף למפגש פסגה, אפילו בדרג נמוך יותר מהמנהיגים עצמם. הוא ציין כי נכון לעכשיו לא נראה שאף אחד מן הצדדים בשל לפגישה - משום שהפיוס "גרם לכולם לחשב מסלול מחדש", כלשונו.