ח''כ סמוטריץ'
ח''כ סמוטריץ'צילום: מרים אלסטר. פלאש 90

''חוק חוות הבודדים'' של ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), המסדיר את מעמדה של התיישבות הבודדים בנגב, הוכן לקריאה שנייה ושלישית בוועדת הכלכלה של הכנסת כבר בסוף המושב הקודם.

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) הוריד במפתיע את החוק מסדר היום בימים האחרונים של מושב הקיץ אך התחייב להעלותו להצבעה במליאת הכנסת בתחילת מושב החורף שנפתח בשבוע שעבר.

למרות כל זאת, עם פתיחת המושב ולמרות שהחוק היה על סדר היום, החליט ביטן בפעם השנייה להוריד אותו מסדר היום כחלק מהמאבק שלו בסיעת הבית היהודי והוויכוח הקואליציוני סביב 'החוק הצרפתי'.

לערוץ 7 נודע כי ח''כ ביטן מתעקש להוריד את החוק מסדר היום גם השבוע ולא להעלותו להצבעה במליאת הכנסת, במטרה להפעיל לחץ על סיעת הבית היהודי שמתנגדת לחוק שמונע חקירת ראש ממשלה מכהן.

''חוק חוות הבודדים'', נזכיר, עבר בקריאה ראשונה ברוב גדול ובשיתוף פעולה של הקואליציה והאופוזיציה. המתנגדים היחידים היו חברי מרצ והרשימה המשותפת.

מדובר בחוק ציוני שאינו שנוי במחלוקת בקרב המפלגות הציוניות בכנסת. החוק מסדיר את הליכי התכנון של חוות הבודדים בנגב ובכך החוות יוכלו להתפתח כמיזמים חקלאים/ תיירותיים במטרה לשמור על אדמות המולדת.

ח"כ סמוטריץ' אמר בתגובה לצעדיו של ח"כ ביטן כי "גם במאבקים פוליטיים יש גבולות. הורדת החוק מסדר היום לא רק פוגעת בקואליציה ובעבודתה היא מהווה פגיעה חמורה בנגב ובעשרות החוואים שתלויים בחוק על מנת להמשיך לשמור על אדמות המולדת. חבל שבליכוד מוכנים לפגוע בהתיישבות בנגב בצורה צינית בשביל רווח פוליטי צר".