BDS
BDSReuters

משרד הפנים הודיע כי יבחן מחדש את מעמדו בישראל של עומר שאקיר - בכיר בארגון זכויות האדם Human Rights Watch.

הבחינה תתבצע בעקבות עתירה מנהלית שהגיש ארגון שורת הדין לפני מספר חודשים, באמצעות עורכת הדין ניצנה דרשן לייטנר, נגד משרד הפנים.

העתירה הוגשה בבקשה לנמק מדוע החליטו במשרד הפנים לאשר לשאקיר ויזת עבודה לשנה כאשר "ליבת עיסוקו היא פעילות עוינת, עקבית, קשה ושקרית, כנגד מדינת ישראל", כלשון העתירה.

באפריל השנה נכנס שאקיר לגבולות ישראל וקיבל בנמל התעופה בן גוריון ויזת עבודה לשנה, זאת לאחר שישראל סירבה להנפיק לו אישור עבודה בחודש פברואר האחרון ואף האשימה את ארגונו בעיסוק בתעמולה פלסטינית, תחת מסווה של זכויות אדם. מחלקת המדינה האמריקאית מתחה ביקורת אז על ההחלטה של ישראל וציינה כי HRW הוא ארגון זכויות אדם אמין.

שאקיר הגיע לישראל על מנת לכהן מנהל אזורי של "ישראל ופלסטין" בארגון. ביום כניסתו לישראל אמר מנהל התוכנית בארגון Human Rights Watch ליין לויון, "אנו מקדמים בברכה את ההזדמנות לעבוד בישראל ובפלסטין, לצד ארגוני זכויות אדם בינלאומיים. הרשויות בישראל לא תמיד מסכימות עם הממצאים שלנו, אבל היום היא נקטה בצעד חשוב לשמירה על עקרון השקיפות" .

עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, יו"ר ארגון שורת הדין, ציינה בתגובה, "שר הפנים עשה צעד אמיץ שהחליט להזמין את עומר שאקיר לדיון מחודש בעניין ויזת העבודה שלו בישראל ויעשה צעד אמיץ עוד יותר משיבטל לאלתר את ויזת העבודה שלו בישראל. עומאר שאקיר אינו פעיל זכויות אדם אלא פעיל BDS אנטי ישראלי. אסור לממשלת ישראל לחזור ולהעניק לו ויזת עבודה שכל תכליתה תהיה לסייע לארגון Human Rights Watch (HRW) להמשיך בעבודתו נגד ישראל ונגד צה"ל.

"בסופו של דבר אלה החיילים שלנו והצבא שלנו שישלם את המחיר על כניעת הממשלה והם אלה שיואשמו לשווא בפשעי מלחמה. שאקיר הוא פעיל זכויות אדם מזויף, והיום הוא מתחיל לכתוב את העמוד הראשון בדו"ח גולדסטון הבא".